mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Mycket nu

Kategori: Allmänt

Puhh en riktigt stressig dag är äntligen över. Direkt när jag kom till jobbet i morse lyste det KRIS i pannan på min kollega Sylvester. Han förklarade att Vattenfall meddelat att statsnätet komme ligga nere hela dagen vilket betyder att vi och stor del av Östhammar inte kommer ha något internet!!!! Som ni säkert förstår innebär det stor kris för oss eftersom allt vi gör behöver vi internet till. Vill en kund betala med kort så behöver vi internet, ska jag beställa varor så behöver vi internet, ska teknikerna kunna fixa datorer så behöver vi internet osv....
Som tur var upptäckte någon kunnig på jobbet efter ett tag att vi hade någonslags backup som gjorde att vi hade internet hela dagen så vi kunde andas ut.
Så min dag flöt på som vanligt tills min chef(butikschefen) kom på att nu ska jag få ytterligare arbetsuppgifter. Som jag skrivit tidigare så vill jag ju ha mycket att göra och mycket ansvar men enligt mig så ska man även bli belönad vilket borde betyda mera i mitt lönekuvert. Tycker själv att det hela tiden har ökat med jobb för min del och att jag sköter mitt jobb på ett sätt som borde vara till belåtenhet. Bara hoppas att mina chefer blr nöjda och att även dom tycker att jag skall belönas, hoppas kan man ju alltid:-)

Efter jobbet var det bara att gasa på till Stortjejens simskola som slutade kl 18:00(slutar jobbet 18:00) för att hjälpa henne med dusch och påklädning. Sen körde jag henne till mormor och morfar som skulle vara barnvakt medans jag tränade innebandy. Träningen började 18:45 så stressigt var det!
Träningen gick helt ok och jag ser fram emot helgens match. Lite nykomponerade liner blir det eftersom några av mina så kallade lagkompisar ska i väg på fest med sitt fotbollslag......:-) (Haha hoppas ni förstår att jag inte tar det så hårt som det ser ut) Jag kommer gå som center mellan två riktigt duktiga killar, Mr T Lindgren och Jake. Tycker vi hade bra drag på benen i dag och hängde även en del snygga kassar. Den andra linan tror jag kommer bestå av Salle som center, Bulan och min favorit KUNGEN som forwards. Hoppas och tror att vi kommer ha riktigt bra tempo i min lina och det brukar räcka långt på den här nivån. Mål är vi bra på att göra så det är väl det defensiva som kan bli problem men i dags läget är jag inte orolig. Backar i helgen tror jag Piraten, Marcus B, Tobbe E och David skulle vara.

Lördag kommer bli ännu en stressig dag som börjar med jobb 9:45-14:00 sen raka vägen till matchen som startar 15:15 sen vidare till Öregrund där lagfesten skall hållas. Mitt i allt 16:00 ska AIK slå Gefle hemma på Råsunda som jag gärna vill se...hur löser jag de? Från början var planen att jag skulle se matchen på plats men som ni förstår har det knasat ihopsig lite så jag siktar in mig på att vara på plats den 25:e mot pundar bajem eller den 28:de mot Örebro.

Nu ska jag förbereda inför i morgon då jag ska jobba, stortjejen hänga med en kompis hem efter dagis och lilltjejen ska hänga med morbror Patrik och moster Marie. Får väl stressa hem efter jobbet så vi hinner ha lite fredags mys. Börjar inse mer och mer hur skönt det skulle vara att ha ett jobb där man inte jobbar så sent.

Hoppas alla såg sporten på tv4a i kväll. Allsvenskans bästa Argentinare i skön intervju, ingen kan väl tycka illa om grabben! Nej nu får det vara slut för i dag!
Snart är den här....vintern:-(
Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: