mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Söndag sömndag

Kategori: Allmänt

Söndag i dag och vi har tagit det ruskigt lugnt på förmiddagen med en lång frukost där hela familjen lyckades sitta tillsammans ganska länge. Sen slöade vi i soffan framför en barn film och jag kunde känna att det var en riktigt skön söndag. Av någon konstig anledning får min familj panik så fort solen skiner i några sekunder så beslutet att vi måste ut kom ganska snabbt och oväntat. Mina försök att motivera innomhusaktivitet blev total sågade och med 3 mot 1 var det bara att ta på sig kläderna och bege sig ut.

Eftermiddagen kommer även den att tillbringas utomhus eftersom det är julskyltning i Östhammar. Av ren tradition ska vi knalla runt och kolla och insupa julstämningen. De senaste åren har vi avslutat kvällen hos familjen Emriksson/Eriksson med glögg och pepparkakor men jag tror dom har sjukstuga nu så kvällen avslutas nog förmig och min sambo med en bio.


Lördagens match blev ännu en besvikelse. Största besvikelsen var det berömda domarparet Janne & Fabbe som åter gör bort sig totalt. Tredje matchen i rad med paret som enligt mig dömer bort oss totalt. När dom själva medger att dom plockar vissa av våra spelare just för att dom vet hur dom spelar och inte för vad dom gör börjar jag ta det personligt. Fabbe förklarade att lillen har en spelstil som gör att han är lättare att plocka än en spelare i motståndarlaget som gör exakt samma grej.....???? Tror jag behöver närmare förklaringar för att fatta det där.
Nu kan jag absolut inte säga att jag vet att vi hade vunnit matchen med andra domare för laget var bra men dom bjuds på straff och groteska 5-4 lägen som dom utnyttjar perfekt.
Att inte lägga fokus på domarna är fruktansvärt svårt när det är 2-3 felaktiga domslut varje byte. I bland blev de så pinsamt fel att motståndarna gav oss bollen frivilligt för att domarna vägrade blåsa åt vårat håll. Deras tränare sa efter matchen att även han tyckte dom var pinsamt dåliga och fruktansvärt ojämna. Styrelsen ska nu ringa förbundet för att försäkra sig om att vi aldrig mer behöver se deras fejs i sammband med en match.

Kvällen var desto trevligare, Jag Tapout och Appon kollade in tennisen och lirade fifa. Jag förbättrade mig med 100% från senaste sammankomsten så jag är nöjd.
Nu är det bara att börja ladda inför promenaden i Östhammar. Tror jag kommer lägga in en filmrecension i kväll men förväntningarna är väl inte så jätte höga utan jag räknar med att dom kommer vara som de två tidigare i denna triologi.

HEJ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: