mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Hemma helg

Kategori: Allmänt

Nu har jag petat barnen i säng och tryckt ner mig själv i soffan. Efter som tjejen började jobba i morse så har vi varit själva hela dagen och tjejerna har för första gången på länge hängt i hop utan att bråka för minsta lilla grej.
Efter en ganska sen frulle drog vi på oss utekläder och gav oss ut för att städa bilen. Efter ca 5 minuter ledsnade tjejerna och tyckte det var roligare att cykla så jag fick ta jobbet själv.

Tanken var att jag skulle vara med och lira U-lags match på eftermiddagen och tjejerna skulle vara hemma hos morbror & moster. Men efter som magsjukan intagit deras hus blev det till att ringa tränaren och lämna ett sent återbud. Såg att det blev stryk med 4-2 och ungefär 1000 utvisningar i den matchen.

I går var som sagt delar av min familj på besök och det var riktigt trevligt. Min storasyster och hennes äldsta dotter och min mamma var det som kom. Barnen älskar när dom får träffa sina släktingar och visade nog upp allt från simmärken till sina rum.
När familjen åkt kom nästa besök, Tommy,Carola och Emilia. Ännu mera fika följt av ett antal fifa matcher mot Tommy, hur det gick? skit i det ni.
Resterande del av kvällen tillbringades i soffa tillsammans med tjejen. Hon fyller år i morgon men sover som sagt på jobbet i natt vilket småtjejerna tycker är helt värdelöst eftersom frulle på sängen är det absolut viktigaste när någon i familjen fyller år.

Läste på Aftonbladet i morse att en allsvensk fotbollsstjärna var misstänkt för våldtäkt och tog mig själv genast till den absolut bästa  sajten för upplysningar om saker som händer i sverige. Efter en minut på flashback fick man reda på att det till största tänkbara sannolikhet är Yannic Bapupa. Helt sjukt hur vissa människor håller på, säger absolut inte att det garanterat är så som det står på aftonbladet men killen var ju uppe på tapeten för något år sen när han misshandlat sin sambo. Nu trodde man ju att killen skärpt till sig och startat ett nytt liv. Han gjorde ju ännu en kanon säsong i Gefle vilket resulterade i en flytt till en topp klubb som faktiskt Kalmar är. Hur dom nu ställer sig till det här återstår att se.

Arbetsdagen i morgon kommer bli riktigt tuff med massor att göra. Ska fixa annons, beställa datorer och samtidigt förbereda så att allt flyter på medans jag är i Norge.
Såg att BVIF gick på en stor förlust i går mot ett motstång som man normalt ska besegra. Läser man om matchen så förstår man varför det blev förlust och jag hoppas allt är fixat tills på onsdag när jag vill se dom göra en riktigt bra match där dom trycker in Emrik i sargen som en fluga:-)

Ska nu passa på att se slutet på ett antal filmer som jag somnat i från senaste dagarna. Fattar inte vad som hänt, förr var det alltid tjejen som somna i från filmerna och jag som höll mig vaken. Kan det ha med åldern att göra?

Sov gott

Kommentarer


Kommentera inlägget här: