mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vintern är här:-(

Kategori: Allmänt

Fredag och bara en arbetsdag kvar. Som jag skrev i går skulle jag börja tidigare i dag redan klockan 8 för att vara med på en utbildning som man lyssnade och följde med via datorn. Riktigt bra utbildning tycker jag och jag tror det mesta gick in i mitt lilla huvud.
På vägen till jobbet var det däremot riktigt nära att jag sladdade ner i diket. Det snöade och var riktigt halt men inte tar man det lugnare för det. Skrapa rutorna är överskattat så jag kikade ut genom det lilla titthålet som blivit av den ruttna fläkten i bilen och drog i väg. Allt gick skit bra ända tills jag fick möte i en skarp kurva, riktigt fin sladd på bilen och jag var och nosade i diket men som den rallyförare jag är styrde jag upp det hela och tackade gud för att jag inte fick ett till möte.

Dagen rullade på fint med mycket att göra och endast trevliga kunder och kolleger. Fick ett oväntat besök i butiken i dag också. Våran målis i innebandylaget som flippade lite i matchen mot Sirius för någon vecka sen kom in för att snacka lite. Han sa att han bett alla i laget samt de andra inblandade i incidenten om ursäkt och att det bara var jag kvar. Måste säga att jag tycker det är ganska stort och modigt gjort att personligen leta upp alla och be om ursäkt. Han berättade även att han tagit del av domarens rapport och var mycket besviken. Tydligen har dom (enligt flera som läst rapporten) sett och tolkat händelsen på ett eget sätt och vad jag förstod kommer dommen att överklagas. Han är dock bara avstängd under DM matcher av förbundet och får alltså spela seriematcher redan nu men tydligen har klubben stängt av honom en tid framåt. Säga vad man vill om det men personligen tycker jag nog det är bra att klubben visar att man inte tillåter "våld" på planen sen att personen i fråga är den sista som får veta om det tycker jag är lite fel.

I kväll har det varit fredagsmys som vanligt kryddat med lite städning och Idol. Tror jag sagt det tidigare men jag vet vem som kommer vinna hela skiten. Erik kommer vinna eftersom han är den bästa sångaren och för att han är kille. Mariette är annars den som jag personligen tycker är den bästa artisten men eftersom killar är sämre på att slänga i väg sina sms så kommer hon inte gå hela vägen. I kväll hoppas jag att den ruttna Eddie äntligen åker ur. Tycker han varit helt kass länge nu och sjunger falskare och falskare för varje gång så nu får det vara nog.

I morgon kommer familjen hit efter mitt jobb så nu ska vi förbereda det sista, njuta av Eddies uttåg och säkert glo på ännu en rulle. Sov gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: