mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Åhhhh va skönt att guldet är hemma

Kategori: Allmänt

Är hemma igen efter kvällens innebandy träning. Slog en signal till svärmor och frågade om hon inte ville utnyttja alla mina tv-kanaler i kväll medans jag tränade? Hon förstod vad jag var ute efter och var som vanligt snäll och satt här hemma medans barnen sov så jag kunde träna. Träningen var väl ingen höjdare, ruttet tempo och allmänt tråkigt. Mycket för att vi bara hade en målis plus att många var sjuka.
Under matchspelet gick vi på halvfart och motståndarna gick inte alls. Tror matchen slutade 16-3 till oss vilket säger det mesta.
På torsdag spelar vi DM-match mot superliga laget Sirius. Vet inte om jag vill släppa några tankar om den matchen över huvudtaget. Kan ju bara sluta på ett sätt så jag vet inte riktigt hur vi ska klara av att motivera oss inför det mötet. Lite kul kanske att få möta ett så bra lag, men kanske inte lika roligt att spela i ett så pass mycket sämre lag. Henke W har i alla fall lovat mig en hundring om jag hänger en kasse så lite taggad borde jag vara. Att hallen kommer bli fullsatt är jag oxå ganska övertygad om så vi får göra vårat bästa för att bjuda upp till dans:-)

På jobbet sliter jag häcken av mig varje dag nu mera, tycker jag i alla fall. Flera borta i sjukdom och VAB vilket gör att det blir svårt för oss andra att hinna med. Samtidigt är det ju kul när det händer lite i butiken så det är väl bara att bita ihop och köra.

Fick ett samtal från min vän Daniel i dag som gärna ville komma på besök i helgen med sin familj. Riktigt kul när vänner hör av sig och vill komma utan att man själv bjuder/tjatar på dom fr att det ska bli av.
Kom precis på hur ruttet minne jag har. En annan kompis som är hemma och är pappa ledig hörde av sig för att boka in en träff. Jag skulle kolla upp en dag typ när dagis e stängt och jag är hemma med barnen eftersom det skulle passa bra..... Har inte hitta någon sådan dag och helt glömt bort att meddela honom det.... bra jobbat Mr T.

I morgon är det fotografering på dagis så jag måste upp extra tidigt för att göra barnen riktigt fina. Det ska var kjol på den ena klänning på den andra, toffsar i håret, halsband och andra saker man inte får glömma. Lika bra att somna in nu så man är pigg och vaken i morgon och inte missar något.
Fatta att VI har vunnit SM-GULD och på lördag tar vi hem cupen och firar dubbeln, ja det här året är ett guld år som aldrig ska glömmas!!! Kollade in på tvn allt firande och mottagande av våra guldhjältar. Det enda dåliga med de hela var att dom var i stockholm/Råsunda och jag var i Östhammar/Söderön.......

Sov gott
sm guld sm guld sm guld
sm guld sm guld sm guld

Kommentarer

  • Ingo säger:

    Bara att njuta så länge det varar. Om 2 år vankas superettan och ÖIS hade spöat dem med 3-0 efter 2 kassar av aldrig dödliga Allbäck. Om det inte var för ÖIS faktiskt lämnat ettan och numera låg i toppen av allsvenskan. Precis som på Limpars tid. Peace;)

    2009-11-04 | 22:56:11

Kommentera inlägget här: