mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

TACK

Kategori: Allmänt

Fredagen var en riktigt bra dag på alla fronter. Jobbet gick riktigt bra och jag kunde känna mig färdig med veckan. Arbetsdagen avslutades på bästa tänkbara sätt, den förändringen jag hoppas ska ske i framtiden fick en rejäl skjuts framåt när chefen tog in mig på sitt kontor och tillfrågade mig om jag ville just det som jag längtat efter. Exakt vad det innebär kommer jag berätta när allt är klart men jag kan säga att det är ett steg framåt i mitt arbetsliv och utveckling.

Det bästa under dagen var när jag drog ner till stortjejens luciatåg. Riktigt mysigt att se dom tåga in och dra av alla fina sånger. Fick även höra det konstiga sångerna hon nynnat på här hemma om tjuvar och allt annat. Knäppte många kort som kommer upp i kväll skulle jag tro.

Kvällen tillbringades hemma i soffan med de traditionella fredagsmyset. De efterlängtade mormor och morfar kom över en sväng och fikade tillsammans med mostrarna Evelina och Marie. Idolfinalen rullade i bakgrunden och som jag sa för längesen så vann Erik över Kalle i finalen. Kalle gjorde grymt sköna framträdanden denna kväll och jag tror ingen hade klagat om han vunnit pgr av sina otroliga framsteg under hösten. Låter som jag är en riktig idol fantast men som de flesta vet så har ju musik varit en stor del av mitt liv och just de gör att jag gillar tävlingar som denna.
Under kvällen fick jag även rapporter från dagens sjukhusbesök och i princip allt var bara positivt. Underbart att det äntligen kommer mestadels positiva besked i allt det jobbiga som varit. Under morgonen i dag har vi även fått veta att infektionsvärdet har sjunkit ganska mycket så förhoppningsvis har dom äntligen hittat rätt antibiotika och allt kommer bli bra.

Ska snart iväg och spela match och det tack vare goda vänner som hört av sig och erbjudit sig att vara barnvakt åt lilltjejen. Underbart att känna att folk bryr sig och vill hjälpa till i sådana här tillfällen vilket gör att allt blir lättare för oss som familj. Tack Carola och Jossi med familjer!!!!

Hoppas dagen fortsätter i samma glada och positiva anda. Känner mig på bra humör och tror att de som i dag åkte in till sjukhuset också kände likadant.
Ha en bra dag, höres i kväll!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: