mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Ett litet ljus i mörkret

Kategori: Allmänt

I dag kom det första lilla steget mot den framgång vi väntat på. Läget för min sambos bror är fortfarande kritiskt men behandlingen börjar ge resultat. Sent i går kväll satte man in något som heter dialys och om jag fattat det hela rätt så är det en maskin som man opererar in som då skall rena blodet. Detta gör man för att njurarna slutat fungera för tillfället.  Om det är på grund av denna behandling eller något annat vet jag inte men han har i dag varit "vaken" en liten stund utan att hjärtat har rusat. Han har reagerat och visat tydliga tecken på att han vet att hans familj är där för honom vilket är precis det tecken jag önskat ska komma. För alla i familjen och framför allt för hans sambo tror jag att det här lilla ljuset i mörkret var precis den energi kicken dom alla behöver.

I morgon ska dom tillbaka in och ska dra tidigare än vanligt för att garanterat vara på plats när han åter ska få vara vaken en liten tid.  I detta nu ringde hans sambo som vanligt vid den här tiden för att delge oss den sista kvällsrapporten. JA ännu ett positivt besked, infektions värdet som varit fruktansvärt högt och stått stilla har äntligen börjat sjunka!!! Inte mycket men nu går det åt rätt håll.

Dagen i dag för min del har varit ganska standard. Riktigt mycket att göra så julhandeln är på väg in på allvar vilket självklart är kul. Eftersom vi inte meddelat dagis i tid så kunde vi inte ha barnen där längre än till 16:30 i dag. Min sambo var ju på sjukhuset och jag måste ju stänga butiken så det var bara att hämta barnen och försöka hålla dom inne i fika rummet på jobbet.... hm ja det gick ju så där. Efter 5 minuter var inte det roligt längre så dom gav sig ut i butiken för att kolla leksaker. Minstingen kom så klart på att hon behövde gå på toa ett antal gånger men annars skötte dom sig riktigt bra.

Kroppen värker i dag efter gårdagens träning men det känns skönt att veta att man har lite muskler kvar att få träningsvärk i:-) Får se om det hinns med någon innebandy träning i morgon, skulle vara bra med tanke på den otroligt viktiga matchen på lördag. Vi möter då botten kollegerna Lamadjuren från Örsundsbro. Tung borta match som vi får se om jag kommer kunna delta i.

Till sist vill jag rikta ett stort tack till er alla som bryr er och tänker på oss. Stort tack till Min äldsta dotters bästa dagiskompis som erbjuder Tuva att få komma dit och leka i morgon. Hon jublade och det gör även jag som alltså inte behöver ta henne till jobbet i morgon kväll igen:-)

Sov gott! 

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Hej! Vilken bra blogg du har! (hittade hit från Tobbes blogg)

    Skönt att höra positiva besked från sjukhuset! Sköt om er, krama era supersöta döttrar!



    Hälsningar från Ulrika Roslagslarm...

    2009-12-08 | 10:44:27
  • - säger:

    Vad är det för konstigt Dagis?

    2009-12-08 | 22:44:26
  • Mackant säger:

    När det gäller dagiset så förstår jag att man inte kan komma så sent och meddela att man vill ha barnen på dagis under jour tid. Annars så har dom jour mellan 17:30-18:30 men då måste ju personalen få veta det i tid... köper det jag.

    2009-12-08 | 23:49:51

Kommentera inlägget här: