mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Natt surr

Kategori: Allmänt

Har blivit riktigt dåligt med bloggande för min del senaste dagarna och det beror helt enkelt på tidsbrist och att det i söndagskväll gick en av mina topp 5 filmer på tv. Kan man annat än älska filmen Almost Famous? För er som inte sett den så handlar det om en kille som verkligen lever ut många små killar och tjejers dröm, se den! Bjuder på en av alla sköna scener som nu tyvärr blir lite tagen ur sitt sammanhang men är riktigt skön.


Nu är klockan 00:39 och jag sitter i min säng och har full koll på småkronorna som just nu leder över Ryssland med 2-0. Jag får tillbaka lite av den där kännslan när man var yngre och vägrade missa landslags matcher i fotboll och ishockey. Spelade aldrig någon roll vilken tid på dygnet matchen gick för man skulle bara se den. Kommer ihåg ett tag när vi följde allt jag och polarna satt i min lya i våla och kollade handboll. Vi skrek och levde om så grannarna tittade snett i flera dagar. Sen var man dö seg på jobbet/plugget dagen efter men tyckte alltid att det var värt det.

På jobbet har det varit ett sjukt bra drag de senaste dagarna och måndagens arbetsdag flög förbi i rasande tempo. En riktigt skön familj som var in slog till på ett data paket och insåg med ett leende att dom i och med köpet spräckte 2010 års budget och inväntade lyxfällan. Allt som jag visade som var bättre än det dom kom in för att köpa slog dom till på och var nöjda när dom gick... jag med:-)

I kväll har jag varit på innebandy träning oc åkte dit med ett leende och stort sug efter ganska långt uppehåll. Tyvärr skulle det visa sig bli en riktig S.K.I.T träning. Ingenting funkade och jag inser nu att det inte går att missa för många träningar innan jag börja tappa både tempo och den lilla teknik jag har. Det bjöds även på nykomponerade liner och milt sagt gick linan jag spelade i sämst för dagen. Kan säkert bli riktigt bra om vi får köra några träningar men jag tror att spelarna som lirade ihop i den linan tidigare gärna ser att det byts tillbaka ganska snabbt. Kan väl inte klandra dom eftersom dom haft ett bra flyt det senaste matcherna medans vi har under presterat. För mig kvittar det kan jag säga för just nu e det nog jag som drar ner de andra vem jag än lirar med. Är dock inte orolig över att det kommer fortsätta gå lika dåligt för nu kommer det nog inte missas lika många träningar nu när min sambo slutat jobba.

I morgon efter jobbet är det pokerturnering och jag har höga förväntningar på mig själv. Ska bli riktigt roligt att slaska av sig lite och jag har planen klar för mitt spel. Tror att vinden har vänt och som Petter sa, det e min tur nu!! Ska även försöka få till ett köp av en ny telefon i morgon. Har blivit riktigt sugen på en Iphone 3Gs, varför vet jag inte men nu har suget blivit så stort att jag nog måste slå till. Vet att det finns betydligt bättre telefoner på marknaden och jag är nöjd med samsungen jag har men det blir nog ett köp.

Nu ska jag se färdigt matchen innan jag träder in i drömmarnas land.
Äh bjuder på trailern till filmen oxå:




God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: