mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Lugnare nu :-)

Kategori: Allmänt

Skönt med två dagar som gått i betydligt lugnare tempo än julafton. Juldagen tillbringades tillsammans med min familj hemma hos min storasyster i Harbo. Riktigt trevlig tradition där vi trycker i oss mera mat och godis följt av sällskapspel där de flesta deltar.
Efter det åkte vi en sväng till Jögge och Jossi så barnen fick leka av sig med sina bästisar. Vi sov hemma hos mamma och pappa i mitt gamla rum där man alltid sover skönt.
I dag har jag haft utbildning med mina föräldrar eftersom dom båda "fick" nya telefoner i dag. Lite förundrad över hur svårt dom kan tycka att det är med en helt vanlig mobil telefon. Snabb genomgång så var dom båda i gång, får se hur lång tid det tar innan dom ringer med sina frågor.

Vägen hem gick förbi Uppsala och en sväng förbi biltema för att köpa ny lyckta till bilen. 649:- gick den krocken på vilket var lite billigare än jag väntat mig. Sen åkte vi upp till sjukhuset för att titta in till min sambos bror. För mig var det första gången jag hälsade på och trots att jag sett bilder så blev jag nog lite chockad och tyckte det var otroligt jobbigt att jag inte förstod vad han menade när han uttryckte sig. Nu skriver han det mesta han vill och jag längtar tills han kommer kunna prata igen. Barnen är jätte sugna på att träffa honom nu men både han och vi har sagt att vi ska vänta tills han kan prata och så. Han ligger ju fortfarande på intensiven så vi får lugna oss ett tag till.

I vänt rummet träffade vi på ambulans tjejen som var med och hämtade Nora på julafton. När dom kom på julafton kände jag genast igen henne och kom då på att våra familjer umgåtts när jag var yngre vilket även hon berättat för min sambo i ambulansen. Min mamma berättade på juldagen att hon mottagit ett samtal på julafton där hon fick veta att just ambulanstjejens mamma blivit sjuk (stroke eller ngt sånt) och fått åka in med ambulans. Så nu möttes vi på intensiven då hon skulle besöka sin mamma, snacka om liten värld.

Nu ska jag fortsätta chilla i soffan och kanske dra av en film. I morgon ska min sambo jobba sitt sista pass på sitt jobb och jag och barnen ska väl hitta på ngt roligt.

Sov gott!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: