mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Snart Jul

Kategori: Allmänt

Gårdagens oflyt tog inte slut efter matchen vill jag lova. Satt helt stilla framför tv:n i min nya 800:- tröja när jag sträckte mig efter datorn som stod på bordet bredvid mig. Självklart stod de ett glas rött där som välte över mig, soffan och den vita duken. Tröjan va de första gången jag hade på mig så min inre vrede va ganska stor.

I dag har jag jobbat mellan 11-17 och jag tror att det var den längsta arbetsdagen jag varit med om. Sjukt lite kunder och ute var det snöstorm. Vi lyckades i alla fall ta oss igenom dagen och fick mycket annat fixat i butiken.
Efter jobbet mötte familjen upp och vi åkte till familjen Emriksson/Ericsson för att byta lite julklappar. Barnen lekte vilt medans jag och Tommy lirade lite X box. Som vanligt blev jag uppläxad och fick åka hem med skammen som endast en förlorare känner. Vi har bokat in en traditionell tv spels dag om några veckor där vi är ett gäng killar som möts i en turnering i fifa. Känner stor press att förbättra mig tills des så jag får väl nöta några timmar här hemma på min Ps3a så jag kan undvika jumbo platsen i alla fall.

Fyra dagar kvar till julafton och min julkänsla är väl så gott som obefintlig. Kommer ju inte bli en vanlig julafton i år eftersom flera traditioner kommer strykas pågrund av viktigare saker. Barnen tycker det är mer än ok eftersom det utlovats en extra julafton när morbror är frisk. Förmiddagen kommer tillbringas på sjukhuset för det flesta så troligtvis kör jag och barnen själva då och starta julfirandet med övriga familjen klockan tre med kalle som vanligt.

Tre arbetsdagar kvar som kommer innehålla stort kaos bland sista minuten julklappar i drivor. Kommer ha öppet extra länge vilket kommer göra kvällarna riktigt korta och tiden fram till julafton knapp.  Bäst att slänga sig i säng nu om man ska palla det här.

Sov gott!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: