mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Grattis till Zingo och sjuk dotter, ja en blandning på en vanlig dag

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från träningen och är helt slut i kroppen. Vi var ganska några i dag men som tur är har vi en bra och påhittig tränare som alltid lägger upp bra träningar. I dag var det mycket två mot två spel på liten plan och tro mig det var as jobbigt men riktigt kul.
Som tur var lirade jag ihop med "min son" Aron så vi dominerade stort och vann mest.... nej inte sprang mest men vann mest:-)

Det blev även seger i helgens derby mot Söder ön med 6-5 och deras målvakt storspelade och sänkte mig totalt. Jag hade två solklara målchanser som 99% av gångerna blir mål men på något vis lyckades han rädda båda gångerna och var utan snack matchens bästa spelare. Måste säga att det var en ovanligt lugn match för att vara ett derby men vi var nöjda med vinsten och ser nu fram emot helgens match som blir betydligt tuffare men det tar vi senare.

Min yngsta dotter har nu haft feber i två veckor och hostar fortfarande likt en stor rökare som dragit Johnsilver utan filter i 44 år. Febern pendlar mellan 38,6 och dryga 40 grader så man kan väl inte påstå att hon är pigg. Enligt Östhammarssjukhus är det inget fel på lungorna och som min hat doktor sa - Barn kan ha feber.... no shit sherlock.

Så här tillbringar hon större delen av dagen



I Fredags var vi iväg och lirade en pokerturnering i Uppsala och det var riktigt roligt. Träffade massor av nya lirare och jag gjorde mitt bästa för att ragga spelare till min turnering och jag tror mitt tugg gick hem. Hoppas att en 4-5 spelare därifrån dyker upp.
Spelet gick ganska bra och jag sprang väl inte in i något speciellt och när jag väl tryckte in degen gjorde jag det helt rätt. Ställde med 88 som någon nisse lyckades hitta syn på med J5 off och självklart träffade han J på river.
Men jag är riktigt nöjd med mitt spel och tycker det ser lovande ut inför den STORA turneringen:-)

Annars har det inte hänt så där super mycket och det enda i sport världen som jag kan rynka pannan för är att Walid Atta är i Helsingborg och visar upp vad han kan och visst det är väl bra men jag undrar varför inte AIK visar sitt intresse för han. Kan säkert vara något som ligger och gror i bakgrunden sen han lämnade AIK på ett sätt där jag tyckte AIK agerade mycket mycket märkligt men vad vet jag.

Hänger väl mest på twitter nu förtiden och det är väl ganska självklart för det är ju där det händer. Är väl inte den mest flitiga på att skriva men jag gillar att läsa det andra skriver och jag följer en ganska blandad skara människor.
Självklart vill jag att ni ska följa mig även där så mactofters var namnet.

Nu är klockan 23:34 vilket betyder att det bara är 26 minuter kvar tills vi kliver in på my brother from another mothers Födelsedag. Passar på att säga ett STORT grattis till Adde som fyller 40 nej det där va inte kul, jag menar 36 år i dag. Grattis Zingo jag hoppas du får en kanon dag med massor av skit dyra presenter och massa godsaker att proppa i dig.!
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: