mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Nära nu!!!

Kategori: Allmänt

Ååååå i morgon börjar det!!!! Äntligen ett mästerskap igen och Sverige är med. Kom på att jag bara ska blogga när det händer något riktigt speciellt och roligt och det här har man ju väntat på ganska så länge.
Är sjukt avundsjuk på några grabbar i laget som i morgon packar in sig i en ”husbil” och drar till Ukraina för att se Sveriges gruppspelsmatcher på plats, JAG VILL OCKSÅ!!!!!

Hur ser då Sveriges chanser ut? Ja enligt mig helt ok eftersom vi (ja jag säger vi) nästan alltid höjer oss och över presterar i svåra matcher men vad vet jag? Att vi måste vinna första matchen som är mot värdlandet VET i alla fall alla och klarar vi det så kan allt hända. På måndag kliver vi in och jag gläder mig som ett litet barn.



Mitt egna fotbollsspel har ju rullat igång igen efter mitt ryggproblem och jag har hunnit vara med och lirat två seriematcher senaste veckan. Båda matcherna har varit med a-laget och det har blivit en förlust och en vinst. Har lirat hela matcherna utom fem minuter senast och mitt flås känns helt ok. Det som dock är lite skumt är att jag förlorade mycket muskler i höger benet under de veckorna jag låg med ryggproblem så väldigt ofta när jag ska passa eller slå långbollar går bollen typ hälften så långt som min hjärna planerat. Sen att jag tappade mitt tillslag för 10 år sen har ju ingenting med det här att göra….
Att jag gått ner 8 kilo senaste 7 veckorna hjälper nog till ganska bra när det gäller mitt flås och det kan jag tacka LCHF för. Hade nog varit nere på min mål vikt i dag om det inte varit för det två helgerna jag fuskat rejält. Men ibland måste man få trycka godis, fikabröd,öl och annat gott.

Med familjen är det bara bra och tjejerna får mer och mer aktiviteter som dem vill hålla på med vilket jag tycker är riktigt bra. Stor tjejen har väl mer eller mindre vigt sitt liv åt hästarna och skulle väl gärna flytta in i stallet om det var möjligt.



Lill tjejen insåg att hon var lite för liten för de hemska djuren och har i stället (till pappas stora glädje) valt att börja lira fotboll. Så vi får veckorna att gå utan problem och snart är det ju semester och sommarlov.

 

Lill grabben växer, sover, skiter, äter och pratar på med sitt egna språk och jag tror att han har det allmänt bra. Tror han längtar efter fotbolls EM lika mycket som jag.

 

Vi hade trevligt besök i helgen som var där stort fokus låg på mobilspel. Ganska kul när man kollar omkring sig, barnen leker i 180 och vi föräldrar käkar god mat, dricker god dryck, snackar skit och spelar spel mot varandra på mobilerna.

 

Nej nu är lunchen över, back to work!!

 

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: