mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Game day

Kategori: Allmänt

Arbetsveckan rullar på i rasande tempo och jag har inte hunnit leverera premiär rapporten från helgens stora händelse. Men jag måste börja med att berätta att laget som jag tränar i fotboll kammade hem en säker seger i lördags så nu är alla tidigare förluster glömda. Vi har fortfa-rande massor av saker att jobba på innan serien drar igång men jag är förhoppningsfull.

 

Så i söndags hoppade jag och döttrarna in i Mutumbaexpressen och gled runt i Östhammar för att plocka upp delar av Östhammarsgnagarna. Sen styrde jag med säker hand bussen mot Solna där spelarbuss mottagningen väntade. Här gjorde jag dagens enda STORA tavla, jag och tjejerna placerade oss så nära det bara gick vilket betyder 50 cm ifrån där bussen skulle glida förbi. Perfekt tänkte jag nu kommer tjejerna se super bra. Det jag inte tänkt på var att ungefär 1000000 bengaler skulle tändas runtomkring oss och sprida rök som gjorde spelar-bussen mer eller mindre osynlig. Som tur är har jag hårda tjejer så förutom lukten som spred sig kunde dem inte se problemet med det hela utan tyckte bara att det var en cool upplevelse. Alla bangers som smällde var inte heller det ett problem eftersom vi plockat med oss hörlurar som skydd.

 

Vi promenerade från Råsunda till våran nya arena och jag fick hela tiden förklara med en viss måtta censur vad alla runt oss sjöng och tro mig ALLA fula ord fastnade på deras näthinnor.

 

Väl framme körde vi hela kittet med ansiktsmålning, ballonger, planscher och käk innan det var dags för match. Jag kan väl konstatera att det kan vara lite tidigt för en 6åring att sitta still i 90 minuter men hon plockade fram lite smink i minut 58 och roade sig med det sista tiden men det som va kul va att hon hela tiden hade koll på att något spännande hände när alla skrek fula ord. Stor tjejen var helt med hela matchen och avslutade matchen med orden – Pappa nu håller jag bara på AIK!

 

Visst kan jag förstå om folk tycker det är oansvarigt att ta med barnen på dessa matcher men jag ser det som att jag ger dem chansen att få uppleva otroligt häftiga saker. Ni fattar säkert att jag har koll på när det kan vara farligt (högrisk matcher) att ha dem med och att jag aldrig skulle utsätta dem för någon som helst fara. Räknar iskallt med att dem båda kommer växa upp på norra inom några årJ

 

Veckans stora uppdrag är att komma på vilken filmkarraktär jag ska klä ut mig till på lördag då vi har avslutningsfest med innebandy laget, tips mottages gärna!!!

 

Bjuder på några bilder jag tog i Söndags med min Iphone

 
 
 
 
 
 

 Vi satt nästan högst upp men jag har inget annat än ljudet att klaga på!!

 

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: