mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Mycket AIK nu.

Kategori: Allmänt

Som ni förstår är det mycket som händer och tiden för att skriva är minimal. Fick höra av en kompis att det var dåligt att jag inte meddelat vad grabben ska heta och vi har faktiskt bestämt namn för längesedan men jag har bara inte hunnit meddela det.

 Gabriel Tofters

Allt går bra och han sover och äter som han ska dock går han inte upp i vikt som han ska men jag tror inte det är något att oroa sig för.

Annars har det varit otroligt mycket sport om dagen. AIK hockey var nära att ta sig till sm final men i sista avgörande matchen blev kopiorna för svåra och tog finalplatsen där mitt hat lag Brynäs väntar. Brynäs är ett lag för mig som mycket folk som inte kan ett skit om hockey eller om laget håller på. Självklart har även brynäs riktiga fans som kan sitt lag men alla dessa medgångssupportrarna som ploppar upp nu gör mig galen. Att det i år har ett bra lag är det inget snack om men jag hoppas på grunda av det ruttna fansen att dem inte vinner guld.

Allsvenskan är igång och som vanligt var vi inne på hemma premiären. Spelet värmde inte men stämningen var som vanligt magisk. Jag hävdar ( enögd ja visst) att AIK har det bästa fansen både i hockey och i fotboll och vill någon hävda något annat vill jag ha bevis.
I dag tog AIK första tre poängaren och jag tror det kan bli en riktigt bra säsong.

I påsk har vi haft oväntat besök från Norge, kusin Max dök upp till allas stora glädje. Barnen har varit med Max så mycket det bara kunnat hela påsken och det hela avslutades med att mormor bokade en resa med barnen till kusin Max i sommar.


Själv har jag hunnit med att lirat säsongens första fotbollsmatch. Har tackat nej till många matcher här på för säsongen så denna dag kunde inte min ihållande förkylning sätta stopp för mig. Jag tog mig igenom matchen och det var faktiskt riktigt kul att lira match igen. Vi har fått en ny tränare i år igen och mer kunnande hos en tränare får man nog leta efter. Riktigt roliga träningar och mycket lärorika komentarer har redan delats ut. Precis som förra året är det ett otroligt skönt gäng som ska lira så jag tror det kan bli en rolig säsong sen får vi se hur mycket jag kommer ha tid att vara med.

I morgon är det dags att ta sig tillbaka till verket så nu är det bara att förbereda sig för sängen.



Peace

Kommentarer

  • Jacken säger:

    Brynäs är kultur och Sveriges ledande hockeyspelar-utbildare.

    Det finns väl okunniga medgångare i alla föreningar?

    2012-04-09 | 21:04:46
  • MackanT säger:

    Haha jag tänkte väl att du skulle reagera sen blev jag lite osäker eftersom du nu för tiden är djurgårdare...:-) Visst finns det okunninga medgångare i alla lag men inget lag har så många som Brynäs eller. Sen att dem fått fram bra unga spelare är ju inget snack men tyvärr får du säga hej då till dem efter den här säsongen, som vanligt i svenska lag.

    2012-04-09 | 21:16:39
  • Jacken säger:

    Hehe tycker nog att alla hockeyfans ska beundra och ta efter Brynäs, oavsett vilka som vinner finalen så är det en vinst för svensk hockey. För varje talang du utbildar och fostrar på ett bra dätt och blir av med till NHL så får man nästan alltid hem ett rutinerat ex-proffs hem till klubben inom 10-15 år.



    Skönheten är ju också att det kommer nya kullar varje år.. Sen blir det mellanår såklart men det kan du ju köpa dig igenom eftersom junisarna kostat noll och inget. :)

    2012-04-09 | 21:32:52

Kommentera inlägget här: