mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Måndags surr

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och kollar på suoeretten matchen mellan Bajen och Falkenberg. Självklart kollar jag på den för att kunna njuta av Bajens motgångar vilket alltid glädjer ett AIK hjärta. Att dom kan vara så dåliga som dom varit i år är ett mysterium.

Kollade in AIK i lördags och dom bara trummar på, den enda besvikelsen är väl att det kommer så sjukt lite folk. Hade gärna varit på plats men då tjejen jobbade hade jag inget val. Ska göra vad jag kan för att vara på plats den 16 då bk arslet kommer till Råsunda. Ska ta och slänga iväg en fråga till VIP Stefan så kanske man får avnjuta sista hemma matchen bland det fina folket.

Helgens absoluta höjdpunkt var väl borta matchen med innebandyn i söndags.... Match 12:00 i Heby sporthall mot Morgongåva. Riktigt rutten resa och ruttna resor ger alltid en rutten match. Vi fick stryk mot ett lag som käkade upp oss rent taktiskt och när vi kryddade det med en mängd individuella misstag var matchen förlorad. Stryk 8-4 och enligt mig får bara målvakterna Johan och Elias godkänt. Själv var jag ganska rutten så jag får väl be Danne E om ursäkt för att jag lurade ner honom till hallen, jag hängde ju två kassar innan han drog så han kanske var nöjd?

Fredag och lördag kväll lirade jag Appon och Tapout nya Fifa12, förutom att det blir straff så fort bollen kommer in i straffområdet är spelet helt ok, jag är fortfarande ganska dålig men lyckades vinna några matcher.

Det glädjande som hänt som är värt att nämna är väl att Martin Mutumba har äntrat twitter scenen och dominerar totalt. Jag har mer eller mindre lämnat FB för att hänga på twitter. När aik grabbarna skriver kan jag skratta sönder mig själv en hel dag och det är aldrig fel. Själv är jag inte lika rolig men följ mig gärna, @mactofters var namnet.

I helgen drar hela jobbet till Riga på höst konferens vilket ska bli kul eftersom jag aldrig varit där. Har hört att det ska vara fint och ganska billigt där så vi får se vad Riga kan bjuda på. Mitt enda lilla problem är att Sverige lirar mot Finnland på fredag när vi sitter på flyget, svår nöt att knäcka men inte omöjligt.

Orkar inte se ruttna Bajen mer nu, dom missar ALLT inklusive straff, Nej nu byter jag.

Hörs senare i veckan!!

Kommentarer

  • Danne säger:

    Ni va ju helt kassa...mot Gåvan!!!! jag trodde ni skulle spela mot Heby...

    Fast du fick väl en svag tvåa i betyg (Å då e jag snäll).

    2011-10-03 | 22:35:57
  • MackanT säger:

    Tack Danne de var snällt,en 2a.... kommer snart tillbaka för att möta Heby men då vill jag sova kvar med frukost på sängen, då kanske vi kan vinna.

    2011-10-04 | 16:26:58

Kommentera inlägget här: