mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det går fort i svängarna

Kategori: Allmänt

Efter fyra år på Dialect i Östhammar sa jag i dag upp mig. Av någon anledning, skulle gissa att det beror på att allt gått så fort, så har jag inte riktigt känt efter hur det skulle bli att lämna mitt nuvarande jobb.

Men självklart hade jag räknat med att avsluta allt med kunder, kollegor och chefer under min uppsägnings tid men under dagens möte när jag pratade med mina närmaste chefer fick jag veta att dom tyckte jag skulle sluta direkt. Varför dom anser att det skulle vara det bästa för dom har jag inte listat ut men jag har ingenting emot det så jag tänker heller inte ifrågasätta det.

Min plan var att säga att jag skulle ställa upp så mycket som det behövdes för att verkligen inte sätta dom i någon som helst knipa. Kanske ta det lördagar dom redan satt mig på och ta de eftermiddagar innan jul när dom har det som tuffast men tydligen så kan jag radera dom tankarna och göra mitt jobb fram tills på fredag då det är dags att säga hej då.

Men desto gladare blev min nya arbetsgivare som genast tackade ja till min tidigare ankomst. Så från och med den 8 november kommer jag jobba på forsmark. Allt har gått väldigt fort så mera information om mitt nya jobb kommer.

Nu blir det alltså en veckas ledighet här hemma innan det blir en vecka i Norge med familjen vilket känns riktigt bra. Tror jag går mot en ljus framtid och det är med glädje jag tar nästa steg i livet så jag säger som hiphopparen Bluse sa - Ny tid, ny strid eller å säger man som Petter - Det går bra nu,

Peace

Kommentarer

  • Jossi säger:

    Kul!! Och grattis till nya jobbet :) Blir nog bra det där. Hälsa familjen och ha en härlig Norgetripp. Kram kram

    2011-10-19 | 22:55:47

Kommentera inlägget här: