mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

AIK hjältar & vardags hjältar

Kategori: Allmänt

Exakt två veckor sen jag skrev och jag får åter igen skylla på att jag haft fullt upp. Har hunnit med massor av saker på det här två veckorna. Förra helgen var vi iväg med jobbet till Riga vilket var en bra resa, tänkte försöka sno lite bilder från en kollega från lördagskvällen då vi lösa årets mordgåta.



Kvällens skönhet var Claudio och som ni förstår valde man inte själv om man skulle vara kvinna eller man under kvällens rollspel.



Två andra brudar var Marcus Larsson och Tommy Löfberg, har alltid tyckt dom grabbarna varit feminima och den här kvällen fick dom leva ut ordentligt:-)



Kung Heffa var som vanligt chef och spelade både den mördade greven och sen åter föddes han som polismästaren.
Självklart lyckades jag lista ut vilka det tre mördarna var och vi kunde sen byta om och ta oss till VIP avdelningen i den höga skybaren där festen fortsatte.

En annan sak som hänt är att Kenny P gjort sin sista match för AIK, killen blev ordentligt hyllad i säsongens sista hemma match och var sjukt nära på att få sätta en pärla. Självklart kommer en kille som Pavey bli saknad i AIK, mer hjärta än vad han visar för laget tror jag man ser välldigt sällan.



Ohhh Kenny Pavey........

Har blivit ruskigt lite innebandy lirat för min del och jag står kvar på en match för säsongen. NEJ jag har inte varit petad men tyvärr har helgerna varit fullbokade så jag har fått tacka nej några helger. Laget har fortfarande inte vunnit någon match utan kryssat och fått stryk men i helgen är det stor derby och där kräver jag tre poäng.

Här hemma har vi nästan renoverat klart "vardagsrummet" på övervåningen så snart har barnen ett eget vardagsrum med tv, tv-spel och valda möbler. Nästa stora projekt blir stor tjejens nya rum, hon har bestämt sig för att byta rum så allt rullar vidare.

Efter min total sågning av pundar bajern senast måste jag väl ta tillbaka lite i dag eftersom dom i kväll genom en stor seger fortfarande kan kippa efter andan och kanske kanske kan klara sig kvar. Såg inte kvällens match men läste att 2 straffar i slutet för Bajen gav slut resultatet 5-2.

AIK är klara för Europa spel och jag ser tillbaka på säsongen med ett leende på mina läppar, en bra säsong där mycket pengar trillat in till klubben och förhoppningsvis en andra plats i ligan, det går bra nu!

Landslaget bragd match mot Holland behöver jag väl inte nämna men nämnas bör att Zlatan är Zlatan. Allt snack om att han inte är bra för landslaget kan jag bara inte ta på allvar. Visst han har inte varit bra vissa matcher mn så länge man har Taco Anders med och försvarar det med att han har rutin så kan man inte ens peta en Zlatan med ett ben.
Som vanligt när Sverige tar sig till ett mästerskap börjar man drömma om att vara på plats men jag får spara det tills tjejerna blivit större och helt galna i fotboll.... för den dagen kommer väl?

Mycket surr från min sida i kväll men jag vill avsluta med att säga ett STORT GRATTIS till Björn och Erika som fått en liten dotter. Har tyvärr inte fått snaclka med Björn än men vad sägs om att föda hemma med Björn som barnmorska, ambulans som smäller rådjur på vägen hem till dom och sonen sovandes på övervåningen? Hjältar.... ja i mina ögon.

Peace!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: