mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det här är NJUT

Kategori: Allmänt

Ahhhh njuter av att bara vara ledig och garanterar er att vi tar det fruktansvärt lugnt. I dag har vi dock varit ganska aktiva, vi passade på att ta oss till Hoppeloppeland. Det är Lilleströms svar på Uppsalas Nickis. Barnen älskar det och har varit dit många gånger.

Självklart var även jag tvungen att visa mina barn hur det faktiskt ska gå till men att jag höll på at dö efter två snabba vändor i klätterställningen talar vi tyst om.

 Sjukt smidig kille

 Barnen larvar sig......

 Nora i full fart

 Tuva

Efter allt ös drog vi hem och gjorde det jag är bäst på, jag och små tjejerna somnade i soffan medans mamma grädda pannkakor. En bra dag som alla var nöjda med och barnen somnade ovaggade i kväll.

I morgon blir det en tur in till Oslo för att strosa runt och lära barnen Oslos historia. Ja jag kan faktiskt en hel del, jag vet vart det bästa restaurangerna ligger, det bästa uteställena och vart slottet ligger. Är lite osäker på om dom flyttat några butiker sen jag bodde här men sånt snappar ju tjejer upp ganska snabbt ändå så det kan jag hoppa över. Självklart blir det en sväng ner på akerbrygge för att visa vart man kan få en kaffe för typ 100:-

Ska även försöka stöta på lite kompisar under det närmaste dagarna så vi får se om det blir flera svängar in till Oslo.

Fick frågan i dag om jag inte skulle dyka upp på mitt gamla innebandylag Bärumsverks träning i kväll och blev riktigt sugen. Tyvär är det en bra bit att åka från Lilleström så jag hoppade det i dag men kanske drar dit senare i veckan om jag får. Är ju trots allt en del spelare kvar sen min tid i klubben. Nu tänker ni alla tvivlare, hur ska du orka det... ja den frågan ställer jag också men som ni vet är min grund kondition som jag la för ca 15 år sen riktigt bra så det ska nog gå bra.

Såg även att laget hemma skulle spela DM match på lördag som jag tycker det är otroligt tråkigt att missa men jag hoppas dom tar sig vidare så jag få vara med i nästa runda mot något division ett lag och få stor stryk.

Nu ska jag ta mig en löp runda på ca en mil innan jag slår mig ner i soffan eller så hoppar jag över rundan och sitter kvar i soffan.

Nora vad tyckte du om dagen?



Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: