mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

VAB

Kategori: Allmänt

Har varit hemma två dagar med lill tjejen som har dragit på sig en hosta i världsklass. Det låter som krupp blandat med massa slem och när hon drar på gör det ont i mig. Här om dagen drog hon på så pass kraftigt att hon spydde slem.... Vi har mest tagit det lugnt, kollat film, lekt med dockor, målat och haft djupa diskutioner. I dag tog hon upp ämnet vem bestämmer, försökte länge förklara att det är jag som bestämmer eftersom jag är hennes pappa men det ville hon inte köpa så vi lag ner diskutionen.

I går fick jag njuta av ännu en AIK seger i hockey slutspelet. Personligen hävdar jag att AIK spelat ut HV i båda matcherna men många vill få det till andra förklaringar och jag låter det gå några matcher till innan jag uttrycker mig mer i frågan. Jag är i alla fall glad över resultaten så här långt och ser fram emot morgondagens match. Helst skulle jag vilja se den ihop med AIK grabbarna men insåg i går att tjejen jobbar kväll så jag får snällt se den hemma i soffan.

Chelsea gick enkelt vidare i CL i går men tyvärr fick Zlatan åter igen säga tack och adjö till turneringen. Kollade på matchen och måste säga att Zlatan definitivt är latare på planen än vad jag är, såg han mest stå stilla och titta på och då är det ju svårt att göra mål.

Helgen har mycket att bjuda på, på lördag ska vi umgås med familjen Ericsson/Emriksson i någon form av utomhusdag. Ska försöka få tag på ett par skidor och dra ett par mil i spåret innan vi ska grilla för att senare käka middag och dricka gott. Personligen får jag väl ta det ganska lugnt eftersom vi har ännu en rutten borta match med innebandylaget på söndag.
Eller vad säger ni om samling 08:00 en söndagsmorgon.... Det är redan klart att vi får säga hejdå till division fyra så matchen är totalt meningslös vilket kanske kan vara bra för oss. Förhoppningsvis kan vi ha roligt och spela ut och kanske hoppa över det obligatoriska raset i tredje perioden. Dags att fylla på kaffekoppen och kolla in sista perioden i alla hockeymather, jobbigt att ha alla kanalerna och försöka hålla koll på alla resultaten....

Peace!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: