mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Mest bilder och lite annat

Kategori: Allmänt

Som ni förstår har tiden som vanligt inte räckt till och det är sjukt mycket som hänt senaste tiden. Men om vi blickar tillbaka till förra helgen så börjar vi med något roligt som hänt.

Vi packade in hela familjen i bilen och tog oss till Östhammars el ljusspår där familjen Ericsson/Emriksson mötte upp för en heldag tillsammans. För mig väntade ett varv i spåret tillsammans med äldsta dottern som är en betydligt bättre skidåkare än mig och sist jag stod på ett par längdskidor var jag väl i hennes ålder. Jag lånade ihop utrustningen och gav mig iväg.
Efter halva varvet höll jag på att spy men tog mig igenom, kan väl ärligt säga att jag nu tycker alla som åker vasaloppet är ännu dummare än tidigare.

 ser jag inte ut som en skidåkare?

 Nora kan hon med

 Tuva lär mamma

Efter åkningen tände vi grillen och grillade i det fina vädret. Korv och några kalla var precis det som fullbordade ordet sweet life.







 Sweet life



Efter ute dagen drog vi hem till Ericsson/Emriksson där det bjöds på god mat och dryck utöver kvällen. Som vanligt hade vi det jätte trevligt och suget efter att kliva upp klockan sju dagen efter för att lira match lös med sin frånvaro.

Självklart tog jag mig upp på söndagsmorgonen och drog till Uppsala för att ta emot ännu en förlust, nog om det....

Måndag morgon var det så dags att köra min sambo till Uppsala och Akademiska sjukhuset eftersom hon nu skulle opereras. Vad själva operationen innebar orkar jag inte gå in på men den var absolut inte riskfri och man kan väl säga att hon i dag skulle kunna må bättre. Operationen gick bra men som sagt så mår hon i dag sex dagar senare inte bra men det går framåt.

Jag och barnen har försökt hålla ställningarna här hemma och har även hunnit med att åka in till Uppsala och besöka våran älskling. För lilltjejen väntade en av hennes största dagar så vi hade verkligen fullt upp.

Som tur var kom älsklingen hem under fredagen och lilltjejens födelsedag (lördag) var räddad. Jag och barnen hade förberett allt och tårtan jag beställt blev en stor succe, eller vad säger ni?



Självklart knallade vi upp tidigt på lördagsmorgonen och sjöng för full hals JA MÅ DU LEVA....

 Frulle

Sen öste vi paket över våran fyra åring och det fortsatte hela dagen.....

 Nyvaken men redo för paket

Sen var det fullt hus nästan hela dagen vilket var mycket trevligt

 Festens huvudperson



 Farmor håller låda

 Fullt hus

Sen måste vi ju även nämna lite snabbt hur sjukt bra mitt kära AIK presterat i hockey slutspelet. VI har alltså slagit ut svenskamästarna HV 71 i FYRA raka matcher. Ni som kan och förstår er på hockey vet vilken otrolig prestation det är och hur det än går nu mot Färjestad så har vi gjort det sjukt bra. Nu flyttas matcherna till globen och förhoppningsvis är jag på plats på torsdag. Har även erbjudit Adde padde biljetter (som jag inte har) om han tar sig hit från Oslo. Han är ju inbiten karlstad anhängare och borde dyka upp nu när dom får möta Stockholms bästa i en semi, vi får se hur det slutar.

Drömmar av guld, ja det är drömmen om AIK!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: