mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Jag och mina små pojkar

Kategori: Allmänt

Tänkte bara dra en snabb rapport från veckans innebandymatcher. Jag skrev ju i lördags att mina små pojkar levererade och det kan man lugnt säga att dom gör. Vilka är då dessa pojkar, jo så här ligger det till.
Jag har senaste tiden spelat tillsammans med två killar födda 96!!!! Ja jag skulle kunna vara pappa till båda två där av mina små pojkar. Båda två har i år tagit plats i upplandslaget och ni som sett dom spela förstår varför. Det går riktigt bra för våran lina och båda två är otroligt lätta att spela med.

 Aron

 Samuel

Vi har på det tre senaste matcherna som vi lirat ihop gjort 32 poäng tillsammans och då räknar jag inte med gårdagens DM match mot division 2 laget Björklinge.

I lördags mötte vi Österby i serien och där räcker det med att säga att vi mötte ett ganska dåligt lag som vi tillslut lyckades vinna mot med 6-9.

Men den stora matchen var i går mot björklinge och av erfarenhet vet jag att vi brukar spela riktigt bra mot bättre lag och så var det även denna match.... i två perioder.

Efter första perioden stod det 1-1 och vi spelade ett riktigt bra försvarsspel. Jag hängde 1-1 målet efter en riktigt fin passning från Samuel. Vi vann även skotten den perioden med typ 13-9.

Andra perioden är även den bra och vi håller jämna steg med Björklinge rent mål mässigt, Backman, Aron och Adde hänger och ställningen är 4-6 efter andra perioden.

I sista perioden drar Björklinge i från och vinner den med 0-4 och som Owe sa i periodpausen så var det våra misstag som utnyttjades för så bra var dom inte. Självklart är dom ett MYCKET bättre lag än oss men för dagen var dom 2-3 mål bättre men inte mer. Sen märktes det i sista perioden att när dom fick många domslut med sig föll vi mer och mer.

Ja som vanligt måste jag nämna domarna som för dagen innehöll ett välkännt ansikte, Pontus Orebrand. För mig var det första gången jag lirade när han dömde och jag måste nog ge han VG den här matchen MEN jag har en viktig fråga jag ska ta upp med han. VARFÖR ska man höja toleransnivån när ett lag från en lägre division möter ett lag från en högre division? Har aldrig riktigt fattat det där och det stör mig lite. Självklart är Björklinge vana med hårdare och tuffare spel vilket även vi gillade men skulle vi lira på samma nivå i serien skulle utvisningsminuterna vara skyhöga. Jag skulle älska att ha samma domarpar i serien för att se hur det skulle se ut. Självklart missade även dagens par ett par lägen som resulterade i mål för Björklinge men sett över hela matchen var dom bra.

Nu är det jul uppehåll men jag och mina små pojkar kommer även missa första matchen när det sätter i gång. Grabbarna är iväg med Upplandslaget och jag i Stockholm med familjen. Jag hoppas spelet rullar på för oss säsongen ut för sen får ni nog inte se små grabbarna i Östhammars tröjan.

Nej nu ska jag krypa ner i sängen.
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: