mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

My side of the game

Kategori: Allmänt

I går fredag drog jag och fyra högt kompetenta innebandyspelare till Alunda för att kolla in kommunens bästa innebandy lag. Nu tänker ni säkert, ska han våga sig på att skriva om den klubben igen.... Ja av erfarenhet vet jag att en länk garanterat kommer dyka upp på deras hemsida och vet ni vad, det skiter jag i.

Som jag sagt så många gånger tidigare har jag ABSOLUT ingenting emot var sig klubben och framför allt ingenting emot spelarna som lirar där, tvärt om. Men jag älskar att analysera och såga och det är precis vad jag kommer göra i detta inlägg. Nu är det upp till dig om du ska fortsätta läsa för det här är MIN blogg och här regerar jag. Ni får gärna säga vad ni själva tycker och tänker för jag är öppen för allt.

Vi drog alltså för att se Alunda mot Skutskär och på vägen dit var vi nog ganska överrens om att detta skulle sluta med seger för Alunda. Jag håller absolut inte på Alunda och ni får gärna tro att det är för att jag är bitter på klubben som ratade mig men ärligt så så vet jag mina begränsningar och kunde inte bry mig mindre om den grejen. Nej det är helt enkelt så att jag inte håller på något lag men jag håller på många spelare. I just Alunda håller jag på många spelare och tycker det finns några riktigt bra spelare.

 Matchen började bra för Alunda som redan efter ett par minuter tog ledningen med 1-0 men laget var (enligt mig) helt fel komponerat för dagen. Man hade tex den näst bästa centern på bänken från start. Ja enligt mig är det helt sjukt att Gellan,( ja han som goolade ner mig vid förra inlägget:-) inte är på planen. Den speluppfattningen han besitter är unik och det bevisade killen när han kom in i andra perioden.... som back!!



Skutskär kvitterade och sen rasade Alunda ihop eller man kan säga att Magnus Persson show startade. Den killen hade jag bara hört talas om innan och jag är glad att jag fick se honom in action eller vad man ska kalla det. Det gick inte fort men det mesta var snyggt och effektivt. Skutskär drar i från och perioden slutar 2-4 och enligt mig ska Alunda vara glada att det inte rann i väg mer.
Man kunde även höra klara rop från läktaren och budskapet var tydligt, byt ut målvakten. Jag är beredd att hålla med om att han släppte några alldeles för enkelt men jag var även sugen på att se den gamla Östhammars målisen lira.



Inget byte kom där och Alunda startade den andra perioden som den första genom att göra mål. Målet kom från Söder som för kvällen var special studerad av oss. Grabben har ett sjukt bra dragskott MEN som används helt fel. Under dagens match avlossade han 26 skott och hängde två sköna kassar på det, ett skott på mål och resten vilket blir 22 stycken tog stopp på första täck eller stoppades av backar framför mål.
Det första målet han gjorde var en frislag variant där han bågade förbi hela muren och då missar han aldrig. Riktigt snyggt mål och det är där och endast då ( när han inte har täck framför sig) han ska ta sina skott.

Perioden slutar 3-5 och matchen stod och vägde. Tredje perioden börjar även den bra för Alunda och efter typ 2 minuter får man ett 5 mot 4 läge. Man rullar riktigt dåligt och istället för en reducering så tappar man bollen som siste man och ger man det läget till Magnus Persson så har i alla fall jag lärt mig att man får en kasse i baken.

Så blev det och han kunde även göra 3-7 innan minuten hade gått från hans undertals mål. Alundas tränare gjorde små förändringar men man gav ändå inte någon lirare från bänken en riktig chans och innan det gått sex minuter av perioden hade Mr Persson gjort ett äkta hat trick. Matchen var död och nu bytte man in den gamle Östhammars målisen som inte sattes på något riktigt prov men han spikade igen.

Alunda försökte och det sista 10 minuterna höjde man tempot och spelade som man borde gjort från start. Två mål hängde man och Henke, en av det spelarna jag håller på gjorde det enda, riktigt snyggt. Alunda förlorar matchen för att man inte kommer upp i normal klass som jag sett att dom har. Man lyckas inte hålla något som hellst tempo och det spelare som ska vara det tongivande höll skrämmande låg profil.

Tycker även att ledarstaben får ta på sig stor del av förlusten eftersom man inte försöker, eller det kanske dom gjorde men varför stuvar man inte om när man ser redan efter första att det inte fungerar.
Så här hade jag gjort ( lätt att säga utan att behöva ta ansvar, jag vet det)

Gellan in som center mellan Mattsson ( en till favorit hos mig) och Söder.
Henke center mellan Kim och Oliven.



När det gäller backarna kan jag bara säga att Thyren är överlägset den bästa backen och han blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser han lira. Det kan jag inte säga om Adde som tydligen gjort comeback, han levererade inte. Alunda har pratat mycket om sina egna unga spelare och jag undrar därför VARFÖR fick inte Gurra chansen under en match som denna???

Slutligen ska jag ge mina spelare som jag håller på betyg:
Henke 2,5
Mattsson 2
Gellan 3
Vasta spelade för lite....skandal


Matchen gigant var ändå Mr Persson som gjorde hela 7 poäng och han visade varför han är i toppen på poängligan. Alunda har mycket att jobba på men sägas ska att dom för dagen hade flera tongivande spelare borta. Säger självklart lycka till vidare i serien och det var garanterat inte sista gången jag var på plats.

I dag har vi i IBK Östhammar en viktig match och jag hoppas att vi som var på matchen i går lärde oss mycket. Tror på seger i dag och det är dags att vi presterar som sparven säger, smekmånaden är över....

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: