mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Hemma premiär

Kategori: Allmänt

Var ett par dagar sedan jag skrev eller rättare sagt en vecka sen och detta beror som vanligt på tidsbristen i mitt liv. Skulle vilja skriva varje dag men tyvärr hinner jag inte. När det gäller min träning så skyller jag på samma sak.... tids brist. Sanningen är väl den att jag är snuskigt lat och helt enkelt skiter i träningen. Ska jobba på den saken och försöka bättra mig denna vecka.

I dag har det varit en alldeles underbar dag. Klockan 10:53 plockade jag upp första gnagaren för att starta resan mot Stockholms huvudstad Solna. Solen värmde våra platser inne på Råsunda och jag kunde insse att jag bokat det mest perfekta platserna för dagens match. Mjällby var på besök och det skulle visa sig att det krävdes 40 minuter av det sämsta spelet jag sett AIK bjuda på innan dagen skulle förändras till den mest underbara på länge. I minut 40 dundrar Viktor in ett långskott och bara 15 sekunder senare snor Bangura nr två bollen av "Britney" och plaserar bollen fint i mål. Allt dåligt spel var förlåtet och stämningen på Råsunda var magisk.
Matchen slutade 3-0 och jag måste säga att det ser bra ut.

Veckan som varit har bjudit på massa jobb och planering inför resan till Åre. Ska bli sjukt skönt att få en vecka i fjällen tillsammans med familjen. Tjejerna ska gå på skidskola medans mamma som inte kan åka på grund av operationen ska plaseras på spa och i en stol i solen medans jag njuter i backen eller kanske på after ski.

I går var jag och tjejen in till Uppsala på bio, vi kollade in "Min låtsas frun" med Adam Sandler och Jennifer Aniston och fick oss några riktigt stora skratt. En helt ok film och som vanligt i Amerikanska komedier vet man vad man får och kan räkna ut slutet ungefär två minuter in i filmen.

Just nu snurrar bara dagens match i mitt huvud  och jag ser fram emot det kommande matcherna. Räknar med att det inte är så roligt att läsa om Sveriges bästa lag om man nu av någon konstig anledning skulle hålla på ett annat lag så jag hoppar att skriva om det.

En rolig sak som hände under matchen var att på raden bakom oss satt en pappa med sin son på ca 7 år som upprepade gånger frågade sin pappa om ramsorna som kom från norra. Pappa fick stora problem med att förklara de fula orden som kom och jag bestämde mig där och då att det dröjer några år innan tjejerna får följa med mig på match.

Nu ska jag snart göra det Norra sjöng om i dag:
En natt jag drömde något som jag ofta drömt förrut, jag drömde vi tog sm guld och djurgårn åkte ut!!!

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: