mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Kan bli en riktigt bra måndag

Kategori: Allmänt

Sitter återigen på jobbet i Norrtälje och slänger i mig min lunch för dagen. Eftersom jag just nu är helt ensam här och inte har ng att snacka med när jag käkar så passar jag på att skriva lite.

Vi kom hem säkert i går men det tog sin lilla tid. För att barnen inte skulle ledsna helt så blev det några extra stopp för glassköp och lite spring som behövde lämna deras ben.
Väl hemma packade vi ur bilen innan det var dags för mig att se Barca spela hem ligaguldet. Helt sjukt maffig hyllning efter matchen och fler än jag tror jag drömde sig bort, min dröm var att vara Zlatan för en dag och få stå nere på planen och ta emot fansens hyllningar. Tänkte även på all sågning min vän Zlatan fått motta under säsongen. Han har kommit ny till en av världensbästa ( ja Chelsea och AIK är ju bättre) klubblag, gjort typ 16 mål, avgjort elclassico och flera andra matcher men ändå blivit sågad.... vad har jag missat? I mina ögon ska han hyllas som en av världensbästa och ingenting annat.

Planen för denna Måndag var från början att ta mig ner på fotbollsträning och fortsätta jackten på en plats i start elvan men jag har fortfarande inte sett några övergångspapper så jag vet inte hur ivriga dom är på att få min signatur. Fick i alla fall meddelande om att dom återigen fick stryk mot ett lag som jag såg i premiären och då imponerade dom inte. Tråkigt att det rasat lite efter derbyt mot Norrskedika men jag får väl invänta matchrapporten tills onsdagens träning.
Istället ska jag ta mig till Stockholms stollthet Solna för att bära fram mitt AIK. Fick ett underbart samtal från min kollega i Västberga som meddelade mig att fyra VIP biljetter var mina till kvällens match!!!!! Jag älskar dom biljetterna som innebär Mat innan matchen, ett tal av tränaren där han delger oss dagens taktik mm, Grymt bra sittplatser och fika i pausen, kan det bli bättre?
Ska även ta mig en sväng in i AIK shopen och jag tror dagens affär blir den här:
 
Men det brukar finnas mycket fint så vi får väl se vad det blir.
Nu ska jag bara svälja maten sen får jag jobba vidare. Hoppas det blir en så bra kväll som jag väntar mig, KOM IGEN NU GNAGET!!!

Ni kommer höra mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: