mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Gattuso jag och ny bil!

Kategori: Allmänt

Helgen är över och jag har hunnit med en hel del. Fredags kvällen tillbringades runt poker bordet hemma hos en kompis. Riktigt kul att få slaska av sig lite men turen hån flinade mig i fejset som vanligt och jag fick åka hem utan ökning i plånboken.
Tidigare på dagen köpte vi äntligen ny bil. Kanske inte ett av våra mest genomtänkta köp men jag kände att det började bli ohållbart att bara ha en fungerande bil så det var bara att slå till, ångra sig kan man göra när man blir gammal:-)

En sån här blev det till sist och det lilla jag har hunnit testa så fyller den våra behov.

Lördagen startade med jobb och det flöt på bra och jag hann göra otroligt mycket saker som jag aldrig hinner göra under vardagarna.
Direkt efter jobbet var det dags för match. Motståndarna var serie tvåan Frötuna. Har tyvärr inte orken att åter igen gråta ut efter ännu en förnedring utan nöjer mig med att ge er slut resultatet 2-9.....
Var skönt att åka hem efter matchen och bara ta det lugnt med familjen. När barnen somnat in drog jag och min sambo igång wii fit spelet för första gången. Kanske man skulle lägga av med allt vad lagsport heter och satsa på en kariär i wii fit världen.

I dag har jag och mina små döttrar kavlat upp ärmarna och städat hela garaget. Tuva slet hårdare än vad Gattuso sliter på Milans innermitt och hon avslutade jobbet lika fint som drogba i straffområdet. Nu kan vi ta hand om våra bilar och garaget andvänds äntligen till det de ska.

Efter jobbet skulle barnen bada och jag tänkte piffa till det hela med massor av skum som jag minns att jag själv tyckte var as kul när jag var liten. Jag blev totalt sågad av mina barn som tyckte jag var dum i huve som trodde att skum skulle vara roligt. Det blev det kortaste badet dom någonsin tagit och första gången jag slipper tjata för att få dom att kliva ur.

Nu väntar en fullspäckad vecka med jobb, möten, simskola, träningar och konferens med jobbet. Kanske bäst att försöka komma i säng i skaplig tid så man orkar med hela veckan.
I morgon fyller en av mina bästa kompisar år och jag hoppas han hittar ett hus (som han länge letat efter) i födelsedags present. Eftersom han bor i Norge kommer jag inte träffa honom så det är ett samtal jag inte får glömma.

Nu är det bara 42 dagar kvar tills AIK kliver in i 2010 års upplaga av allsvenskan. Redan nu är det mycket snack om hur otroligt dåligt det kommer gå för OSS eftersom vi tappat en del spelare. Själv tror jag på ännu en grymt bra säsong och ser fram emot den.

Nu ska jag ta och kliva in i duschen (brukar göra det en gång i veckan) och försöka komma i säng efter det.

Trevlig vecka på er! Varför säger man aldrig det när man alltid tjatar om trevlig helg? 

Kommentarer

  • Adde säger:

    Du kom ju ihåg! Och jævla feeeeet kärra! Varför sa du inget om det Mr secret? Trevlig vecka på dig.

    2010-02-02 | 12:04:01

Kommentera inlägget här: