mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Mellan dag

Kategori: Allmänt

Onsdag är lika med segdag, tycker av någon konstig anledning att jag alltid känner mig seg på onsdagar. Kanske är det just för att det är en mellan dag. Har inga träningar, barnen har inga aktiviteter och det är sällan vi har planerat något på en onsdag. Slog mig ner för att lira lite poker men känner att huvudet inte riktigt är med så jag avslutar ganska snabbt 400:- upp.

På fredag drar jag ju iväg på årets kickoff med hela Dialect klanen.  Hoppas att det kommer bli en trevlig och lärorik resa med mina kolleger. Lördag kvällens middag verkar bli väldigt speciell, klädkod mörk kostym är utlyst vilket borde betyda fint värre. Efter en genomgång i garderoben insåg jag att mina kostymer låg i gräns landet för att platsa in i klädkoden. I panik slängde jag iväg ett sms ill min kläd guru Piraten som alltid kan leverera det jag behöver. Så nu har jag en finfin Tiger kostym i svart hängandes i min hall. Tur att man har vänner som ställer upp, planen var att om kostymen inte passade skulle jag i panik dra in till Uppsala och börja jaga så TACK Piraten.

I går var jag ner och tränade innebandy och med facit i handen kunde jag lika gärna ha stannat hemma. Det var kanske bristen av inspiration som gjorde att det kändes som att klubban vägde 30 kilo och att mina ben var totalt slutkörda. Men jag tog mig igenom och det hela slutade med en förnedrande förlust för andra gången den här säsongen. Bara att bita ihop och plocka sarg efter träningen.
Väl hemma får jag nästa slag i ansiktet, Chelsea lyckades bara kryssa borta mot Hull. Flera på jobbet var riktigt snabba med att skicka sms för att håna mig och jag kunde bara glädjas åt att Drogba var tillbaka och visade att han fortfarande kan göra mål.
I AIK händer det grejer tror jag, Stahre är just nu i Brasilien och kollar in nya spelare som ska hjälpa oss att behålla tronen i Sverige ännu ett år. Bara att hoppas att det blir lika bra som efter resan till Argentina:-)

Nej nu ska jag försöka mig på det omöjliga... Ta mig upp för trappan lägga mig i sängen och se sporten 22:00. Fattar inte varför detta ska vara så svårt.

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: