mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Helgen gav

Kategori: Allmänt

Veckan har åter dragit igång och jag ska försöka blicka bakåt och berätta vad helgen hade att erbjuda.

I lördags knallade vi ut i snön och röjde lite på gården, skotta är ju en ganska vanlig upgifter så här års men att plocka ner studsmatta tror jag vi var ganska ensamma om denna lördag. Fattar inte varför vi inte gjort det tidigare men nu är den i alla fall nere. Barnen roade sig med att sopa snö från bilarna och ville aldrig komma in.

Efter det drog jag iväg för att spela match mot botten kollegorna Uppsala teknologerna. Detta var en match som vi bara måste vinna för att inte bli fast i botten träsket.
Efter halva matchen stod det 2-2 och vi var väl ganska bra med i matchen sen kom det vanliga raset när det gäller IBK Östhammar. Andra perioden slutade 2-4 och efter det reste vi oss aldrig så matchen slutade 4-8. Kan ärligt säga att jag inte tyckte någon i laget spelade bra och vi vek ner oss alldeles för billigt. Vad är det då som inte fungerar, enligt mig så har vi för dålig defensiv, inga uppspel och ingen kämpa glöd överhuvudtaget. Många spelare försöker men kör då sitt eget race som absolut inte är i enlighet med tränarens plan.

Just nu kan man nog jämföra våran säsong med AIK´s 2010, många stjärnor lämnar klubben och det skapar lite turbulens i klubben. Man slänger in en ny tränare som inte riktigt förstår vad han ger sig in på eftersom det är en välldigt speciell klubb att ha hand om. Spelarna levererar inte och nyförvärven är helt anonyma i matcherna men det positiva är att klubben reser sig och klarar trots allt ett nytt kontrakt. Sen har vi supportrarna som inte sviker utan kommer match efter match vilket kommer hjälpa oss att nå målet precis som för GNAGET!!
Min vän, svikaren Owe var på plats och höll i kameran denna match så här kommer lite bilder från nederlaget:

 
Sedvall ser nöjd ut så jag räknar med att det var tidigt i matchen.....



Nr 12



Svikarna Oskar och Owe



Jonny firade sin 18 års dag med 2 mål och den sämsta straffen jag sett i hela mitt liv, men vi säger grattis i alla fall.



Lill Sebbe



Coach

Efter matchen var det raka vägen hem där det var uppdukat för hela familjen Abrahamsson för lite försenat födelsedagsfirande. En trevlig kväll med god mat och dryck och självklart visades Så mycket bättre inne i salongen. Kul att alla stannade så länge vilket jag hoppas tyder på att även gästerna hade trevligt.



I fredags när jag och tjejen firade elva år skulle man ju göra sig till och beställde blombud för ganska så mycket pengar. Vad tror ni händer jo butiken ringer till tjejen och säger att hon har ett blombud som är på g men tyvärr hinner dom inte leverera det i dag så hon får vänta en dag..... Tack för den överaskningen! Så här såg dom i alla fall ut när dom kom:


I kväll har vi varit i skolan för att kolla in stor tjejen som skulle vara Lucia. Vet inte varför men alltid när jag kollar på luciafiranden så dyker filmen Blackjack upp i mitt huvud och jag börjar skratta för mig själv. Men åter till kvällens lucia, stor tjejen var nervös innan men klarade det hela galant och var självklart den sötaste lucian av alla, för det var många:-)





Börjar se likheter.... stackars barn.

Mycket som händer i veckan så nu säger jag
PEACE

Kommentarer

  • Addepadde säger:

    Enig i Black jack haha. Måste jag se igen snart:)..

    Hälsa Luciorna + Mamma Lucia och grattis med 11 år!

    2010-12-06 | 23:23:57
    Bloggadress: http://Addesword.blogspot.com

Kommentera inlägget här: