mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Kul nästan jämt

Kategori: Allmänt

När man kommer hem från en match och berättar resultatet för sin sambo och hon frågar: Hade inte ni någon målvakt? Då vet man att man gjort en riktigt dålig match. Efter en skön morgon med trevligt sällskap begav jag mig iväg till Östhammar för att sluta upp med de övriga hjältarna som spelar i division 7 laget Gräsö IF. Vi har en hyffsad sesong på g och skulle i dag möta redan klara seriesegrarna Olands IF. De första som möter mig är nyheten om att vi saknar 5 av våra absolut bästa spelare, aj aj aj redan då förstod jag att de va 90 tunga minutrar som väntade. Och mycket riktigt, när jag som Kapten för dagen  tackade motståndarna för match stod de alltså 12-0 i domarens protokoll. Tilläggas ska att bäst eller rättare sagt minst dålig i Gräsö va dagens målvakt Hempa, då förstår ni hur utspelade vi var.

Roligare var de i går när vi hade årets första innebandy match med IBK Östhammar. Tanken var äl att vi skulle åka med vårat A-lag ( Div.4) och möta Alundas U-lag ( B laget till ett div.3 lag) Men vid närmare koll visade de sig att jag och våran målis va de enda som va med som var ordinarie i A laget förra året. Sägas ska att dessa två klubbar har enligt mig två helt skillda ambitioner. Östhammar är en ganska oseriös klubb som är välldigt nöjda med divisions läget och mer en socialverksamhet medans Alunda sattsar hårt på att stiga i divisionerna och hela tiden värva nya bra spelare. Har själv gjort tappra försök att slå mig in i laget men blev så sent som för att par veckor sen ratad och får harva vidare i Östhammar. Tillbaka till gårdagens match, vi blev ganska brutalt överkörda i två perioder och 17 minuter och låg under med 1-3. Då bestämde jag som kapten att vi skulle ändra våran taktik och bara dumpa allt på mål och hugga med tre stycken . Mycket lyckad taktik eftersom vi på 2 minuter vände matchen och vann med 4-3, mycket fint!  Hoppas till nästa match att alla som va borta kommer tillbaka snart!

I morgon e de Måndag igen och jobb på schemat. Tror dock att dagen kommer flyta på ganska bra eftersom kvällen ser ljus ut. Aik ska möta BK Arslet och jag hoppas på 3 nya friska poäng. Matchen kommer avnjutas hemma i soffan.

Helt slut efter helgens matcher är jag nu värd en kväll i soffan. Hörs i morn!

Kommentarer

  • Jossi säger:

    Haha! Bra kommentar av gumman måste jag säga =) Tack för senast! Vi hör av oss i veckan angående helgen. Ska kolla upp om vi har pengar till marknad och poker. Lite tveksamt, men vill man riktigt mycket så dyker det alltid upp kosing på nåt konstigt vänster ;-) Ha det bra. Hälsa familjen! Kramar

    2009-09-14 | 18:16:49
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/
  • Jossi säger:

    http://www.snyggareblogg.se/



    Kolla in den sidan! Kanske finns det en stilmall som passar dig bättre?!

    2009-09-14 | 18:28:40
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/

Kommentera inlägget här: