mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Galen Måndag

Kategori: Allmänt

En gammal men vacker bild
Trött efter minimalt med sömn va jag åter på jobbet 09.00. Bland de första som möter mig är en total sågning, nej de gällde inte den brutala överkörningen på fotbollsplanen vilket jag hade väntat mig. Nej då de som slängdes rakt i mitt fejs va, vilken fulblogg du har startat..... Självklart hade datatekninkern MR D på jobbet varit inne och kollat och jag förstår att kan man så mycket som han så ser de här så klart ut som skit. Eftersom Mr D och jag gör vårat bästa för att kasta skit på varandra tog jag de hela med et skratt och bad om några goda råd, så innom en snar framtid ska bloggen bli snyggare. Jag e faktist en av Mr D´s största kunder men den som betalar minst så jag hoppas på mycket hjälp där.
Annars flöt dagen på i sjukt tempo och dagen avslutades med en klassiker. Kunden glider in fem minuter i sex och vill kolla på en dator, när han frgat ut mig på alla datatermer jag kan vill han ha den. Den ska självklart köpas med ett mobiltbredband så 25 minuter senare är all registrering klar och vi får stänga butiken 20 minuter över sex. (stänger igentligen sex) Eftersom kunden glatt traskar i väg med en dator är jag ganska nöjd för 4 av 5 gånger säger kunden tack så mycket för informationen, nu ska jag hem och fundera.
Lite små stressad och ganska taggad inför AIK matchen gasar jag på hemåt, först då slår de mig att min sambo ringt på förmiddagen och nämt något om att tv´n och internet inte fungerade. Förstå mig rätt nu, jag älskar min sambo och hon e duktig på de mesta men när de gäller teknik prylar så.... ja jag tog de hela med en nypa salt och svarade bara att de där fixar jag när jag kommer hem.
Ahhhhhhh skiten vägrade fungera och jag missade 70 minuter av matchen, då lyckades jag på något konstigt sätt få igång de. Kör liksom tv genom mitt internet så lägger de av är de mycket av våran kvällsunderhållning som försvinner. Till min glädje ( de lilla jag kunde få fram) ledde AIK med 0-2 vilket även blev slut resultatet. Svårt att delge någon match bild efter de ynka 20 minuterna jag fick med mig men försvaret såg sjukt stabilt ut.
Efter matchen slängde jag mig över alla tekniska prylar igen och lyckades förstöra de hela igen så i morgon ska Mr D få testa hela skiten och laga de som behövs.
Så de va bara att knalla upp till sängen tidigare än vad jag gjort senaste halvåret och lägga mig. Kom då på att jag faktist har ett inbyggt modem i min nyaste dator så nu sitter jag här med ett mobilt internet och skriver.
Hoppas att morgondagen ger mig lite bättre flyt och att jag får sova i natt utan två döttrar som roar sig med att komma in runt 01.00 ta över hela sängen och sparka på mig tills jag ger upp och lägger mig i deras säng. Ska förövrigt upp tidigt i morgon för att försöka mig på en tre kilometers runda ( springer på löpband) innan jobbet.
Yea!!
(Bjuder på en gammal bild men välldigt vacker)

Kommentarer

  • JH säger:

    Du har inte skrivit om kunden som skulle köpa några ynka etiketter som du sedan lurade på en skrivare.

    Och att skrivaren inte "levererade" enligt önskemål... Ha ha skämt och sido,,, nya försök idag!!

    2009-09-15 | 15:27:20
  • greven säger:

    Bra blogg! men tycker du borde skriva med lite större text, jag kan fan inte läsa när det är så smått... måste nog skaffa glasögon!

    2009-09-15 | 19:15:57
  • Christel säger:

    Skitbra blogg Marscus :) Jätteroligt o läsa, du e så duktig!! (texten är lite liten för oss gamlingar ;))

    2009-09-15 | 20:03:51
  • Marcus säger:

    Tack Christel! Har ändrat lite nu så jag hoppas alla kan se texten bättre nu

    2009-09-16 | 12:27:18

Kommentera inlägget här: