mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Riktigt bra helg

Kategori: Allmänt

Blev ju ingenting skrivet i går av den enkla anledningen att dagen var fullmatad med saker. Direkt på morgonen körde jag barnen till min sambos jobb eftersom hon slutade lördagmorgon och jag började jobbet. Dagen rullade på fint och för dagen jobbade jag med Mr Pioneer och Yvonne. Blev några trevliga timmar med ganska mycket kunder. Lördagsjobb består till 90% av att slå in presenter. Så efter ca 100000 inslagna paket skyndade jag iväg till dagens match.

Dagens motståndare var Stenhagen och vi var ett taggat gäng som började uppvärmningen med lite fotboll och jogging. Alt kändes bra när vi äntrade planen och jag var ganska säker på vinst. Vi startade matchen riktigt bra om min lina pressade motståndarna i varje byte. Vid ställningen 4-4 vilket var helt groteskt eftersom vi var så sjukt mycket bättre (enligt mig) hände det som inte fick hända. Allt för mycket fokus lades på två herrar i gult som kan utnämna sig till Upplands sämsta par.

Tyvärr var VI tom sämre än dessa herrar och tappade allt vad spel heter. Har igentligen ingen bra förklaring till vad som hände men att det var ett bra lag vi mötte köper jag inte. I slutet pressade vi på med allt vad vi hade men blev totalt sönderkontrade och matchen slutade 5-9. Endast en spelare får beröm efter denna match och det är den unge Ludde ( ingen bild tyvärr) Slet bra och hängde även en snygg kasse. Ångrar mig nu och ger även lite beröm för hårt slit och stort steg i rätt riktning till:
JV
Bjuder på lite bilder från matchen tagna av min egen fotograf Owe:
Marcus B
David in the walk of shame
Kungen

Efter matchen skyndade jag mig hem för att hinna se sist minutrarna av AIK matchen. Fick även besök av Gräsöhjältarna Alex, Jensen och Jonas, chaufför för dagen var Robbin L. När jag fått jubla över AIKs seger drog vi vidare till festen i Öregrund. Vägen dit kunde ha blivit en dyr resa för chaufför Robbin, 110 på 70 väg och obetald skatt är ju ingenting polisen gillar och när vi blev stoppade tror jag mig kunna höra Robbins hjärtslag som en tung bas ur högtalaren. Man kan säga att vi hade lite tur att det var en polis jag känner ganska bra så Robbin är nog fruktansvärt tacksam och glad över de straff han fick motta, vad de blev tänker jag inte avslöja.
Väl på festen bjöds det på god mat tillagad av kocken Smöret och tequila i mängder. Riktigt trevlig kväll med blandannat ett inslag av Robinsson. Bjuder här på lite bilder på hjältarna som var där och dom som inte var med har jag redan skällt ut:-)

Coach Anderton
Coach Jensen
Smöret & Freddan med tequila nr 3
Hempa
Micke O
Fredrik & Fredrik
Hm...

Efter tillställningen i Öregrund drog jag vidare till Östhammar för att möta upp min sambo som varit på tjejfest och sedan tagit sig ner till öltältet som var den stora händelsen för kvällen. Massa roligt och trevligt folk som jag surrade med och man kan väl säga att alla var där. Tog en promenad när vi stängt stället och på ett konstigt sätt lyckas väcka Bulan som körde oss hem, STORT TACK för det!! Suget att invänta en taxi som tidigast kunde plocka upp oss efter 1,5-2 timmar var obefintligt. Väl hemma slocknade jag efter ca2 minuter för att vakna upp som jag förtjänar vid 11:30

I dag har väl allt gått i ulterapi men vi har ändå lyckas genomföra det som var planerat. Stortjejen kördes till ett kalas medans vi tog en lunch på fiket. Träffade flera som valt samma väg dagen efter som även dom såg en smula slitna ut. Sen åkte vi hem för att vila ett par timmar till innan middagen och besök av svärföräldrarna och barnens morbror och moster. Nu ska jag lägga mig i badet för att sen glo på en rulle. I morgon börjar allvaret igen så jag behöver mycket sömn i natt.

Tack alla som varit med och gjort helgen så bra!!
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: