mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Barnens stora dag

Kategori: Allmänt

I dag har det varit barnens stora dag. Den bästa aktiviteten dom vet här i Norge är att åka till leklandet Hoppe loppe land. För er som har barn och har varit till Nickis i Uppsala eller liknande vet vad jag menar. Skillnaden är att det här är ett betydligt större ställe och barnen älskar det. Full fart direkt och båda tjejerna provade på det mesta... i alla fall en gång tills dom insåg att det var skit läskigt. Låter bilderna tala för sig:
Bilrace
självklart va jag med
Klättra med moster
Tuffingarna hoppa högt
Yea
Törstig av allt spring
Sen mera lek


Efter allt lek begav vi oss till onkel Alex mammas salong, Tuva har länge pratat om att hon vill ta hål i öronen men att hon inte vågar. Så efter en heldags övertalan med diverse mutor så gick hon med på att i alla fall åka till salongen och kolla hur det hela skulle gå till. Problemet var bara att hon absolut inte vågar ta hålen men vill väääälllldigt gärna ha dem. Väl i salongen blev hon ännu mer säker på att hon inte vågade och vivar redo att lämna i nederlag. Men plötsligt fick hon för sig att det skulle gå bra om alla gick ut utom mamma och hon som skulle ta hålen. Jag hann inte mer än ut innan allt var klart och hon grinade inte ens, vilken modig dotter jag har hon måste ha ärvt sitt mod från mig:-) Här är resultatet:

sweet

Nöjd och fruktansvärt stollt över sig själv med gav hon att hon var glad att vi "tvingade" henne till slut.

Raka vägen hem för att fixa middagen innan gästerna Adde, Johanna och Felicia skulle dyka upp. Riktigt kul att träffa dom igen och att se hur stor Felicia hade blivt. Vi åt, drack och snackade massor och tiden bara flög i väg. När tjejerna tillslut inte orkade ta ett steg till var det dags att säga Hade. En lyckad kväll och nu är det sängen som väntar.
Johanna
Adde & Felicia

Natta


Kommentarer

  • Carola säger:

    Oh vad modig Tuva var, kommer ihåg själv hur rädd jag var när jag skulle ta mitt första hål. Hälsa henne att det blev jättefint!

    2009-11-21 | 10:26:09

Kommentera inlägget här: