mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det närmar sig....

Kategori: Allmänt

Ännu en helg är över och som vanligt rasar veckorna på i hög fart. Förra helgen hade jag min årliga pokerturnering Marcus Tofters invitation. Tycker själva turneringen blev lyckad men mitt eget spel fanns det mer att önska av. Av 60 spelare åkte jag ur runt plats 13-14 tror jag och som vanligt hade jag otur i den handen.....

Vann gjorde Hempa en kompis från Öregrund och på andra plats hittade vi årets stora skräll, Heffa som spelade för första gången på min turnering förra året lyckades ta sig nästan hela vägen. Förrutom ett par överförfriskade grabbar så flöt det på riktigt bra så jag tackar alla deltagare för i år.
Riktar även ett extra stort tack till David som var den enda som dök upp dagen efter och hjälpte mig. Jag och barnen körde på i fyra timmar och efter det var lokalen återställd.

Tog några bilder på finalbordet







Jag förstår hur ni tänker, hur kunde jag inte vinna över de här lirarna:-)

I veckan har det bara varit jobb och träning både för mig och barnen. Hängde på stor tjejens träning i onsdags och jag måste säga att hon tar små små steg mot sin proffskarriär och det är riktigt kul att kolla på spelare i den åldern. Alla springer i klunga och sparkar på allt som rör sig.

Jag var även i väg på basket i veckan som min arbetsgivare bjöd på. Det var väl ungefär 10 år sen jag var på en match och när jag satt där kom jag på varför. Ingen höjdare kan man säga och det blev ju inte bättre av att jag egentligen hade tänkt åka med stortjejen till Gävle och se AIK krossa brynäs. Men på basketen bjöds det i alla fall på:




Som jag skrivit tidigare så ska ju vårat tredje barn komma den 21 Mars så man kan ju säga att det nu är tre veckor kvar. Men i fredags natt klockan 01:00 kände tjejen att sammandragningarna började bli lite väl kraftiga och på grund av vissa omständigheter så får det inte gå så långt som till värkar. Så vi åkte in och blev kvar hela natten men är nu hemma igen utan bebis. Så vi får se om hon vill stanna där inne tills den 21.

I dag har vi var varit iväg till Norrtälje med innebandylaget för att möta seriens sämsta lag. Senast vi mötte dem vann vi med 18-3 så dagens match skulle självklart bli en walk in the park. Vid samlingen 14:00 var det jag och en kille till på plats.... ja typiskt IBK Östhammar. Vi fick ihop 9 utespelare och en målis och flera spelare saknades på grund av jobb och BAKFYLLA.
Vi lottade ihop femmorna och körde, allt såg bra ut till en början och vi tog en bekväm 3-0 ledning. Efter ledning med 4-2 rasade det mesta och matchen slutade 6-6. Det enda vi kunde konstatera efter matchen var att ingen orkade bry sig. Vi kunde inte nå slutspel och vi kunde inte åka ur så nu ska serien bara spelas av.

Nu är det bara att ladda batterierna för ännu en vecka, ha det bra!!

Sweet Life

Kommentarer


Kommentera inlägget här: