mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fullt upp

Kategori: Allmänt

Då var det 10 dagar kvar tills våran dotter planeras komma och som jag sagt så många gånger tidigare så flyger dagarna fram. Men tänker man efter så har man hunnit med en hel del under veckan så för mig får tiden fortsätta flyga fram.

Jag har tränat bra i veckan både fotboll och innebandy. Fotbollen kör vi just nu på konstgräs i Gimo och det är faktiskt riktigt roligt. När det gäller innebandyn så är man riktigt less nu men trots det så stod vi upp bra i gårdagens match mot seriesegrande Västerlövsta. För dem räckte det med ett x för att säkra seriesegern och vi var riktigt nära att skjuta upp segern för dem men matchen slutade 4-4 och alla var nog nöjda när vi lämnade planen.

I dag har stor tjejen varit med morbror och Marie till båtmässan i Stockholm medans jag och lilltjejen var på bio i Östhammar. Självklart somnade jag under filmen men hon och hennes kompis tyckte den var riktigt bra så det var ett lyckat drag.

I fredags kväll var jag över till en polare och vi hade bestämt oss för att lira Fifa. Kvällen svängde snabbt över till en helkväll med musikvideos via youtube. Sjukt roligt hade vi och skrattade sönder oss själva. Bäst var när vi kom på att vi satt fyra grabbar och lyssnade på balader som tex Celin Dion och Whitney Houston.

Melodifestivalen är äntligen över och för en gångs skull vann den bästa låten. Det roligaste var att när Torsten Flink började köra sin ruttna låt började min yngsta som snart fyller 5 att sjunga med....??? Hur hon kunde den låten kunde hon inte svara på och när hon skulle få rösta var det honom hon ville ge sin röst.

Söndag kväll och jag har absolut ingen söndags ångest vilket är oerhört skönt, det måste betyda att jag trivs bra på mitt jobb eller?

Oj jag har egentligen massor att skriva men ska vara duktig och slänga mig i sängen. Måste bara uppmana alla att kolla in Vasta på youtube. Han kör en följetång om sin praktik som är värd att kolla upp. Följ mig på twitter där jag numera hänger mest hela tiden, mactofters är namnet ni ska följa!!

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: