mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Torsdags tänk

Kategori: Allmänt

Har precis slagit mig ner i soffan efter att ha städat sen jag kom hem från dagens arbete. Kan tyvärr inte klaga eftersom jag i dag hade arbetstid mellan 12-17. Sjukt nice och dagen hade varit perfekt om det inte hade varit för morgonens tandläkarbesök, jag hatar att gå dit. Överlevde i alla fall och tog mig igenom arbetsdagen md bedövad käft.

I dag kom det in en kund lite smått nervös och frågade om vi visste vad som hände utanför butiken för enligt henne var det fight. Hon hade sett blod, fight och polisbilar som var på ingång. Självklart slänger jag mig ut på parkeringen men bara för att inse att cirkusen är över. Kollar in killarna som varit i fight och får se bekanta ansikten och avvaktar tills förhören är över innan jag snackar med en av killarna. Vill inte släppa för mycket info eftersom killarna kanske inte vill outa händelsen men för mig som står utanför lät det hela konstigt och lite komiskt men att det varit en riktig fight råder det ingen tvekan på. Mycket blod och fläskläppar men det som min poolare (som var riktigt full) var mest ledsen över var att hans Evisu tröja som kostade 1000:- var totalt sönder sliten.

Hade gärna kryddat händelsen lite genom att säga att jag sett en uppgörelse  mellan killar i Östhammars undre värld eller ett gäng bråk mellan hulliganer eller något liknande men jag hoppar det i dag.

Taggar inför stortjejens discokalas i morgon och förberedelserna ligger i fas. I dag har dom shoppat allt och valt ut all musik som ska spelas, tror det blir bra drag och hoppas att det kanske blir fler låtar som spelas än förra året då Manboy gick på repeat.

Har även haft samtal med min närmaste chef på jobbet om det jag skrev om här om dagen. Det var ett bra och välbehövligt samtal men om det var ett steg framåt eller bakåt för min del återstår att se.

När det gäller min träning inför det stora loppet kan man väl säga att det hade kunnat gå bättre. Svor ju på att jag skulle ut två gånger den här veckan och i dag är det torsdag och det har blivit noll rundor hitintills. Kommer säkert sluta med att jag får ta det två rundorna på söndag för jag MÅSTE!!

Får inte glömma säga grattis tii mammas pojke Mattsson som fyller år i dag, stort Grattis!!! Present kommer enligt våran överenskommelse :-)

Mycket som händer i helgen och jag ska försöka ta lite bilder, nu over and out!!

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: