mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

10 års väntan är över

Kategori: Allmänt

Sitter i soffan och njuter av ännu en söndag. Helgen har givit mig mycket glädje och man kan lugnt säga att jag har haft fullt upp. Lördagen började med jobb där det mesta flöt på som det skulle. Det som stressade mig lite var att vi stänger butiken 14:00 och samma tid startade våran innebandy match som jag mer eller mindre var tvungen att skynda till eftersom vi som vanligt i slutet på säsongen i IBK Östhammar var dåligt med spelare.

När jag dyker upp har matchen startat och vi ligger under med 1-2 och jag konstaterar att vi startat matchen med 8 man..... Vet inte om det är så mycket att säga om matchen, vi fick som vanligt stryk och som vanligt tappade vi i allt i tredje perioden. Min lina som för dagen bestod av mig, Backman och Jonny spelade plus men jag har ingen riktigt koll på hur mycket. Vi var iaf inne på 6 mål frammåt och 3 (tror jag ) bakåt. Vi gör 6-7 en minut in i tredje men sen dog matchen som vanlig. Det hela slutade 8-11 och det står nu klart att vi åker ur division fyra. Bra eller anus.... enligt mig är det bra eftersom vi helt enkelt inte håller för divisionen och jag tror alla tycker det är bättre att bygga upp laget i en lägre division där man kan vinna lite matcher och låta flera yngre lirare ta plats i laget. Själv funderar jag på att börja med boule eller något för nu är jag så sjukt les på denna sport vilket jag är ganska säker på att 90% av övriga laget också är.

Efter matchen var det full fart iväg och hämta barnen som hängt med moster Evelina under dagen. Hem och börja trycka lördagsgodis framför favorit filmen hitta nemo och invänta kvällens avgörande match för AIK. En slutspelsplats stog på spel och jag hade en bra känsla i kroppen.
Innan säsongen sa alla experter att AIK bara var i elitserien på besök och att dom absolut inte skulle klara sig till slutspel, just därför var segern i går mot Modo extra skön och jag var helt slut efter matchen. Jag han slängas mellan glädje, sorg, frustration, nervositet men framför allt GLÄDJE när slut signalen ljöd. Vi klarade det omöjliga att ta oss till slutspel där HV är första lag att få smaka på Gnaget. Självklart är det ett riktigt bra lag vi möter men som kung Melin sa efter matchen, AIK är ett av det formstarkaste lagen just nu och sett till det 10 senaste matcherna så är vi topp tre så ingenting är omöjligt. Självklart måste jag ta mig in till Hovet under slutspelet för 10 års väntan är över och stämningen i går fick mig att rysa hemma i soffan då kan jag bara föreställa mig hur härligt det är att vara på plats.



Efter matchen firade jag med tjejerna genom att ge full hals till det ruttna låtarna i melodifestivalen. Vi dansade loss och sjöng tills min sambo kom hem från jobbet. Under kvällsfikat började den yngsta helt plötsligt sjunga Zlatan låten vilket gav mig eld i baken. I mitt glädje rus efter AIK matchen hade jag helt glömt bort matchen mellan Juventus och Milan, jag ser det som ett tecken att min dotter helt oväntat lyckades påminna mig. Jag kom in i matchen när andra halvlek skulle börja och det var väl ingen match som kommer gå till historien, Zlatan gick mest omkring och såg sur ut och min Juventus idol Del piero kom in när det var 10 kvar men uträttade inga underverk. Milan vann med 1-0 efter mål av Gattuso.

AIK har även träningsspelat mot Örebro inför den allsvenska premiären och vad jag kan förstå gjorde dom ingen bra match och fick se sig besegrade med 1-3. Tydligen gjorde Bangura nr 2 årets mål och Nisse dominerade på backen i övrigt var det genomgående dåligt. Hur stor vikt man ska lägga på dessa träningsmatcher har jag inte en aning om men jag bryr mig inte speciellt mycket om resultaten just nu.

I dag har jag slö tittat på vasaloppet medans jag städade och jag blir lika förvånad varje år över att så många människor kan vara så dumma att plåga sig igenom 9 mil. Min kollega Molle står som vanligt på start linjen och kommer må skit i morgon som vanligt...... Barnen är ute i skogen och eldar ris med mormor och morfar så jag får väl ta och masa mig ut i det fina vädret och se hur det går för dom eller ska jag passa på att lägga mig ner i soffan och kolla herrarnas andra åk i slalomen.... det är ju trots allt söndag :-)

Peace

Kommentarer

  • Henkan säger:

    Kolla upp till höger från Gynges axel så ser du ett gäng glada gnagare från Östhammar;) Vilket jävla ös det var! O grymt att vara på plats!!!

    2011-03-07 | 15:02:37

Kommentera inlägget här: