mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Match ref och en riktigt skön helg

Kategori: Allmänt

Om vi börjar med helgens match så har jag oerhört mycket på mitt hjärta. Vi skulle mötas 15:40 i Heby för att tagga igång ordentligt för detta viktiga botten möte. Tanken var ju att den här matchen skulle bli det riktigt stora steget för oss bort från bottenträsket. Självklart lyckades en bil köra riktigt fel och hamnade i mina hoods Östervåla men när vaktmästaren i Östervåla hallen såg ut som ett frågetecken när grabbarna efterlyste den nybyggda hallen förstod dom att Heby och Östervåla är två olika ställen.... bra där.

Väl samlade gjorde vi enligt mig en helt ok uppvärmning men tempot var lågt men jag tyckte mig kunna se att vi var riktigt taggade och det var dags för match. Tränaren hade bestämt att vi skulle lira på tre liner eftersom han tyckte att vi då borde kunna dra upp ett riktigt högt tempo.
Första perioden drog igång och jag kan bara tala för mig själv men tempot var väl lika högt som när pojkar 99 värmer upp och det var absolut inte vi som höll i taktpinnen. Västerlövsta har en max två riktigt bra spelare och självklart var det deras bästa lirare som bestämt sig för att göra dagen sur för oss. Efter två individuella misstag av oss hade han på egen hand givit sitt lag en bekväm 2-0 ledning. Det konstiga var att jag hela tiden kände att vi var det bättre laget och även här kan jag bara tala för mig själv men när jag och min lina var inne kände jag aldrig att vi blev pressade utan hela tiden skapade läge på läge och det var bara en tidsfråga innan bollen skulle hitta in. Men perioden slutade 2-0 till hemma laget.

Kan absolut inte påstå att tempot blev bättre i den andra perioden  men redan i den femte minuten hänger Backman in 2-1 och enligt mig har vi fortfarande spelövertaget. Mitt i den andra perioden snackar jag och Dennis på bänken och vi är båda två lika förundrade över det låga tempot. VARFÖR kan vi inte föra matchen mot ett sämre lag...ja inte vet jag. I 19 minuten kommer i alla fall kvitteringen efter sjukt bra jobb av Backman längs sargen och till sist hittar han Owe som i stället för att ge mig öppet mål tar det säkra före det osäkra och hänger upp den i första krysset.

Tredje perioden hinner bara starta innan Backman (17 sekunder in) hänger 3-2 och sen bjuder vi Västerlövsta på flera utvisningar och en straff men dom lyckas aldrig kvittera. En skön och viktig seger som var allt annat än övertygande rent siffermässigt men jag menar fortfarande att segern hade kunnat vara betydligt större och säkrare om vi spelat annorlunda. Nu är ju inte jag någon tränare och ingen expert men eftersom det är min blogg ger jag er mina tankar om det hela.
 När man spelar med tre linor mot ett så pass svagt motstånd som absolut gör allt dom kan för att hålla nere tempot så kommer man inte in i matchen. Enligt mig skulle vi antingen ha åkt med endast två linor och en extra gubbe eller låtit en lina vila periodvis. Med det menar jag inte att någon av det tre linorna vi hade för dagen var sämre än någon annan, nej hela laget, alla linorna tappade på grund av att vi gick på tre linor. Tror ingen i laget var helt slut efter matchen och jag tror alla kände att dom hade mera kvar att ge. Som det kändes under matchen så hade vi kunnat dödat matchen i andra perioden om vi bara hade fått köttat på hela tiden men av någon konstig anledning fick vi börja om efter varje gång vi suttit några minuter. Men men vi vann ju matchen och det var det viktigaste och det kan hända att det bara var min lina som kände frustration över detta trots att vi var den linan som fick spela lite oftare än andra.

Nästa helg har vi åter en viktig match som vi bör vinna om vi ska ta oss uppåt i serien men jag återkommer närmare helgen om den matchen.

Efter matchen åkte jag tillbaka till familjen Edvardsson där jag och min familj fick en OERHÖRT god middag. Danne stod vid grillen vilket är en av få saker den killen gör bra men det kan han verkligen. Tyckte jag la upp taktiken helt perfekt för att orka trycka i mig den efterlängtade och dyra desserten men tyvärr gick jag i fällan och hade stora problem med att klara hela efterrätten. Sjukt gott var det i alla fall och som vanligt riktigt trevligt.

På söndags morgonen drog alla tjejer i väg till stallet för att kolla in när Tyra ( Danne & Linas äldsta) hade ridlektion och jag och Danne körde lite Wii. När jag vunnit i både golf och tennis fick Danne nog och slängde kontrollen i den desperation som endast han kan uppvisa och det är bland det bästa jag vet, jag kan dö av skratt när han spårar ur.
Sen käka vi en lika god lunch innan vi begav oss mot Östhammar och jobb för min älskling.
Eftersom jag inte lagat mat på hela helgen körde vi vidare i det spåret och intog middagen hos barnens morbror och moster som bjöd på hemma gjord Pizza..mmmmmmmm

Kan man kalla detta något annat än en riktigt skön helg?

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: