mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

VM

Kategori: Allmänt

Kan tänka mig att ni redan vet vad jag gjort det senaste dagarna och vad jag kommer göra närmaste månaden, ja se på fotboll. Inne på dag tre nu och hittills har jag fått med mig alla matcher utom öppningsmatchen som jag bara hörde på radio. Kan väl säga att jag inte sitter helt fast under vissa matcher men jag har i alla fall sett en del på varje match.

Men lite annat än fotbol har det varit. Började jobba igen i torsdags och det funkade helt ok men pigg var jag inte. Fredagen var kanske den sämsta på mycket länge, massor att göra, själv i butiken efter klockan tolv då min kollega tog helg och massa strul. Men kvällen blev bra, samlades ett gäng poker och fotbollssugna killar hemma hos paret Nordén där vi drog av vm fotboll och massor av pokerspel. Altid lika kul att sitta ner och ta några krukor och snacka skit med det här galna lirarna och att jag gick plus gör ju inte kvällen sämre.

I går (lördag) kom familjen Edvardsson på besök vilket alltid är trevligt. Vi grillade kyckling, korv och revbensspjäll som vi tryckte i oss tillsammans med en potatisgratäng, helt galet vad gott det kan vara med grillat. Resten av kvällen fick barnen röja runt tills dom stupade medans vi vuxna satt i soffan och bråkade om vad som skulle rulla på burken, fotboll var av någon konstig anledning inte det givna valet... En riktigt trevlig kväll var det i alla fall.

I dag åkte besöket hem och vi har efter det satt upp årets pool, ja jag kan väl inte påstå att jag bidragit med så mycket mer än själva inköpet av poolen. Nu står den i all fall på plats och är man inte så känslig kan man säkert bada i10 gradigt vatten i morgon. Själv drömmer jag om en riktig pool på gården som jag tror kommer att komma i framtiden, kanske till och med en inbyggd men det återstår att se.

I morgon är det jobb och träning på schemat vilket för min del kan bli väldigt tungt eftersom jag legat hela förra veckan. Suget finns men jag kan tänka mig att det blir hård körning eftersom grabbarna gick på en 1-3 smäll i helgen mot Storvreta.
Hur övriga veckan ser ut vet jag faktiskt inte men jag kan tänka mig att den kommer innehålla en del fotboll. Så efter en riktigt bra första halvlek av Tyskland ska jag nu förbereda mig för andra och bara njuta av att det är FOTBOLLS VM!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: