mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Grattis Zingo

Kategori: Allmänt

Söndag kväll i soffan med datorn i knät och på tvn rullar Brasilien mot Elfenbenskusten kan det bli bättre? Ja självklart kan det bli bättre men ganska skönt är det. Kroppen är lite sliten efter 90 minuter med b-laget i dag mot Knivsta på bortaplan.
Faktiskt en ganska rolig match där vi spelade riktigt bra stundtals men på grund av otroligt dålig skärpa i avsluten lyckades vi förlora med 3-2. Med min egen insatts är jag nöjd för en gångs skull och att jag pallade 90 minuter känns riktigt bra. Mycket hände under matchen och jag kan väl nämna de stora sakerna, Tobbe L hände det första målet med en "skott lobb", sen drog han ett motlägg med en kille som slutade med att den andra killen bröt benet. Sen drog Tobb L en hörna som tog på deras kille och in vilket i protokollet gav Tobbe sitt andra mål för dagen. Sen kom ovädret med blixtar och åska fruktansvärt nära oss så matchen avbröts i några minuter. Lagets bästa i dag var som ni kanske förstår Tobbe L men inte bara för sina två mål utan också för en mängd fina krosspassningar och fina löpningar stort minus då för frisparkarna jag gav bort till honom som han brände:-)

Helgen har varit riktigt bra med med bland annat ett besök på marknaden där barnen åkte karuseller och jag köpte massor av godis. Alltid kul att traska runt på marknaden och surra med folk man känner. På kvällen bjöd vi hem familjen Emriksson/Ericsson på middag och hade en riktigt trevlig kväll.

Läste i dag på Zingos blogg att han ställt den stora frågan till sin sambo i fredags vilket tydligen hade resulterat i ett JA vilket gör mig oerhört glad. Självklart slänger jag mig på telefonen för att ringa in mina gratulationer men möts bara av ett meddelande om att grabben är på semester. Kommer då på att han med familjen och andra vänner just nu befinner sig i Portugal så jag får väl hålla på mina gratulationer ett tag till. Men om du läser det här innan vi hörs så Grattis grabben!!!!

Skönt att veckan som kommer bara innehåller fyra arbetsdagar för nu har längtan efter semester börjat smyga sig in på riktigt allvar. Tyvärr har jag lite för många veckor kvar innan jag får börja njuta så all ledighet nu är välkommet.

Måste väl även erkänna att jag kollade lite på det kungliga bröllopet i går och jag måste säga att det var oerhört fint. Faktiskt så är jag för kungahuset och tycker dom representerar vårat land på ett ypperligt sätt och tycker att bröllopet bara var ännu ett bevis på det.

Nu ska jag njuta av andra halvlek innan kroppen ska få vila i sängen inför veckans jobb och träningar.
Trevlig midsommar vecka på er!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: