mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

En bra helg!!

Kategori: Allmänt

Ännu en bra helg går mot sitt slut så jag och småtjejerna sitter i soffan och kollar in bolibompa. 

I fredags drog jag till Öregrund för att möta upp 8 grabbar som alla var taggade för poker och fotboll. Man kan lugnt säga att pokern gick betydligt bättre än fotbollen. Sverige skulle ju bara vinna över Ungern för att säkra en plats till EM. Men det var många som inte levererade och förlusten var ett faktum. Skit tråkigt och som vanligt i svensk media ska man hänga någon spelare och därefter börja gripa efter alla halmstrån som finns att nå. Själv orkar jag inte hoppas längre utan väntar och ser vad som händer.

I pokern gick det bra och trots ganska bra ledning när det var dags för HU så lyckades jag tappa stora delar av stacken med 99 mot KK..... Ja en andra plats får ändå räknas som godkänt.

I går drog vi hela familjen till Furuvik för en heldag. Som vanligt börjar man med det tråkiga vilket är att kolla på alla djuren.





Till slut fick jag nog och sa det alla barn tänker så vi styrde mot den roliga delen..... karusellerna. Tjejerna började enormt avvaktande men när spärren väl släppt var det full fart.

 Lilla uppskjutet

 Nora njuter

 Uppskjutet

 Tuva i vikingaskeppet

Dagens höjdpunkt skulle självklart bli när mina barn för första gången skulle få se Svensk hiphops största stjärna live. Vi övade självklart in de stora låtarna på vägen till skolan/dagis hela veckan innan den stora konserten. Till min stora besvikelse valde tjejerna att "passa på" att åka karuseller under konserten i stället för att hänga längst fram och skrika SÅ KLART tillsammans med Petter.



När det så var dags för September att ta över scenen kom stor tjejen springandes och sjöng med..... Hur kunde det gå så fel? Ja ja hon fick sitta på mina axlar några låtar innan det var dags att dra till karusellerna igen.



Barnen var riktigt nöjda med dagen och själv mår jag alltid bra av lite live musik. Tjejerna och då menar jag alla tre somnade ovaggade direkt efter fångarna på fortet och sov länge i morse.

Själv drog jag iväg för att lira match i dag och det var Almunge som stod på andra sidan. Vi gör en helt ok första halvlek men brände alla lägen. Almunge var betydligt mer effektiva och kunde gå till vila med 0-2.
I andra tog vi över helt och trots att vi brände 9-10 öppna lägen kunde vi vinna matchen med 4-2.

Nu ska jag slappa hela kvällen och förbereda mig för ännu en arbets vecka.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: