mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Sjuk stuga

Kategori: Allmänt

I onsdags natt flyttade magsjukan in i lilltjejens rum. Sen körde hon på hela natten och avslutade med att låta frukosten komma upp på torsdag förmiddag. Eftersom min sambo är sjukskriven efter operationen var det bara för mig att meddela jobbet att jag blir hemma ett par dagar. Min sambo har fortfarande väldigt ont och kan endast andvända en arm och blir trött ganska snabbt av all medecin så det har varit fullt upp.

Rekomendationerna är ju att man ska vara hemma 48 timmar efter sista kräkan för att inte sprida runt skiten vilket jag tycker man ska vara ganska noga med men jag vet att många inte tar det på så stort allvar. Själv ska jag jobba i mrgon lördag om ingen annan i familjen skulle insjukna.

Sommarens semester resa är inbokad och till min sambos stora glädje går turen till samma ställe som förra året. Det hela startade väl i vintras när vi var hemma hos Adde och Johanna och pratade om kommande sommar, min sambo talade så varmt om stället att vi mer eller mindre beslutade att vi skulle ta oss till Vimmerby tillsammans i sommar. Så nu är det bokat och klart och faktiskt bokade vi samma boende som förra året vilket var ett stort hus med plats för ungefär tre familjer. Familjen Edvardsson som var med förra sommaren ville haka på även i år vilket för mig är en stooor gåta med tanke på att Danne alltid tycker att vi lär hans barn så mycket konstigheter. Astrid Lindgrens värld ser tjejerna redan fram emot så nu börjar tjatet

Hockey slutspelet går ju inte speciellt bra just nu och det känns som att AIK körde slut på sig mot HV. Går dagens hemma match var ändå en helt ok match av AIK men lite oflyt, klantiga missar, onödiga utvisningar och andra bortförklaringar gjorde att vi fick se oss besegrade igen. 0-2 i matcher nu och vinner vi inte hemma på söndag är det nog kört, inte för att jag kommer gråta floder för det eftersom laget i mna ögon har gjort en riktigt bra säsong och enligt mig kan spelarna känna sig nöjda.

X AIK aren Duule Johnsson har tydligen gjort bort sig igen i sin nya klubb men som vanligt gråter han ut i tidningarna och bedyrar sin oskuld. Tycker att det är så synd att en så duktig fotbollsspelare slänger bort sitt kunnande på sprit kvinnor och sång, att han aldrig lär sig....

Nu ska vi ut i solen en sväng.
Hej hej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: