mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Söndag

Kategori: Allmänt

Söndag morgon och jag vaknar av att tjejerna och deras natt besök ropar att frukosten är färdig. Får slå mig ner vid ett färdig dukat bord och inta dagens första måltid. Tyvärr ingår det inte att plocka bort disk och mat efter frukosten i tjejernas lek utan den delen var tydligen mitt ansvar.

Under frukosten får jag sms från tränaren som meddelar att flera spelare hört av sig på morgonen och meddelat att dom är sjuka, perfekt eftersom dagens match är ett derby och endast handlar om prestige. Som jag skrivit tidigare så är det ju inte matcher mot topp lagen vi måste vinna men man vill inte heller bli förnedrad i ett derby. Självklart har motståndarna Alunda ett extra bra lag för dagen med spelare som tidigare spelat i vårat lag och därför är det tråkigt att vi inte kan ställa det absolut bästa vi har på planen. Men men vi får ta det för vad det är och göra vårat bästa.

I går var planen att åka till stockholm om kolla på hockey men tyvärr hade jag ingen barnvakt och fick i stället kolla in matchen hemma i soffan. Självklart gör AIK en riktigt bra match och vinner över Modo med 5-3. Får se om man kanske tar sig in i morgon när dom möter Färjestad hemma.

Annars har veckan varit ganska lugn med mycket jobb för både mig och min sambo så på kvällarna efter att man lagt barnen har man stupat i soffan för att sen krypa upp i sängen och sova.

Tapout var över en sväng i fredags så vi glodde på lets dance och jag konstaterade ännu en gång hur mycket skit det går på tv. Är det så svårt att göra bra program eftersom det går ca 2-3 år mellan varje gång man upptäcker ett riktigt bra program eller serie. Självklart skulle jag kunna kolla sport 24/7 men det räknas ju inte riktigt eftersom övriga familjen då skulle skrika rätt ut.

Nu stormade tjejerna ner och tar över vardagsrummet för nu ska man lira tv-spel. Av erfarenhet flyr jag direkt för att kanske kunna bespara mig en huvudvärk eller liknande för nu kommer det gå vilt till.

Ska försöka tagga till för match nu, kommer förövrigt åka till matchen med fienden i min bil.... Henke ringde och ville samåka som vi gjort i alla år när vi lirat i samma lag så en vinnare kommer i alla fall åka i bilen och vara glad på vägen hem.....

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: