mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

Så var det äntligen fredag och veckans jobb är avklarat. Även denna vecka har varit fullbokad och tiden räcker inte till för allt man vill göra.
Måndagen var jag hemma med barnen efter som dagis var stängt så den dagen flög iväg. Sen har det varit träningar, jobb och massor av andra saker.
Har startat upp mitt pokerspel för året och har som mål att förbättra mitt spel betydligt detta år och har i dag tagit mitt första stora steg i jakten på det vinnande spelet. Min stora förebild och förhoppningsvis min store mentor gällande poker Partyjack har i dag svarat på mitt mail att han vid rätt tidpunkt kommer försöka hjälpa mig i mitt spel. Han har redan givit mig goda råd som jag ska försöka lära mig och använda. Min årliga turnering kommer ju äga rum den 26 februari och i dag ser det ut att bli en riktigt bra och genom planerad turnering. Är redan 30 personer anmälda så jag har stora förhoppningar på att vi kommer nå 50 spelare som är målet. Sugen på att vara med? Bara att höra av dig.

Har i kväll kollat lite på VM krönikan från förra årets fotbolls vm. Man fick följa den store eller rättare sagt den störste i Spanska landslaget Andrés Iniesta. Han är inte bara den bästa spelaren utan han har en personlighet som är överfylld med ödmjukhet och han visar att även om man är en av världens bästa fotbollsspelare kan man stå med båda fötterna på jorden. När han berättar om sin nära vän Daniel Jarque som tragiskt avlidit vid 26 års ålder blir man rörd och när han fortsätter berätta om hur han ville hylla sin vän under vm-finalen och på det sättet han gör det då trycker det på under ögonen och tårarna vill ut. Bjuder därför på den sköna bilden där man kan se hyllningen och en ganska glad Iniesta



När jag ändå snöat in på sportens väg kan jag dela lite tankar om morgondagens borta match mot Västerlövsta. Detta är alltså det enda laget vi vunnit mot den här säsongen och den vinsten tog laget innan vi tre nya spelare kom. Förhoppningen om vinst är stor och jag tror vi ska kunna kamma hem det om inte underskattning skrattar oss i ansiktet. Laget vi ställer upp med är näst in till det bästa vi har men det jag tror vi kan falla på är att vi ska lira på tre linor. Min tanke där är inte att någon lina inte borde vara med på grund av att den är sämre än någon annan nej det hela grundar jag på att vi är och kommer alltid vara helruttna på att föra en match, hålla upp tempot och vara laget som bestämmer. Personligen tycker jag att när vi möter "sämre" lag borde vi spela på två linor vilket automatiskt ger ett högre tempo eftersom du kommer in i matchen och hela tiden är med, spelar man på tre linor tappar du tempot under dom 2-3 minuter du sitter och vilar. Ja jag kan ha fel men när hände sist....?

Återkommer med match referat men troligtvis inte direkt efter matchen eftersom jag och familjen ska passa på att hälsa på familjen Edvardsson som bor i Heby.Ska bli riktigt kul att ses igen för det var ett tag sen och Danne har lovat att bjuda på den finaste och dyraste middagen och drycken kommer vara riktigt exklusiv.

Stor tjejen var i går iväg till Gimo på knutmasso med sin kompis och hennes familj. Då ska man klä ut sig och knalla runt och visa upp sig, de som har åldern inne, tydligen 14 år och uppåt dricker även starkare drycker och avslutar kvällen i den berömda ladan där det är dans och fest.
Några killar på jobbet kom på den underbara iden att smita lite tidigare från jobbet för att hinna dit i tid och drack sen sig riktigt fulla. Respekt till dom som var på jobbet i tid i morse och tog emot utskällningen av chefen på grund av den lite korta arbetsdagen.... undrar vad dom som inte dök upp alls i dag kommer få höra på måndag, glad att man växt i från sånt där:-)

Min dotter som är sex år skötte sig utmärkt och kommer så göra tills hon är 20 år, i och för sig valde hon att sova hos en kompis så jag kanske redan nu ska börja ana oråd?



Trevlig helg på er alla!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: