mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

AIK Hockey, Tack!

Kategori: Allmänt

Sitter på jobbet och har en kort rast så jag tänkte försöka hinna med ett litet inlägg. Som ni förstår så räcker inte tiden till ibland och ibland orkar jag helt enkelt inte skriva. Otroligt mycket som händer just nu och jag lovar att jag kommer komma tillbaka till er med info om vad som händer. Förhoppningsvis kan jag dela med mig inom en snar framtid.

Kan snabbt rapportera att förra helgens match var ett stort fiasko från våran del. Enligt mig förlorade vi mot ett sämre lag och det är bara att gratulera dom. Vi hade stolpe ut medans dom hade stolpe in och lite annat. Tyvärr faller vi på individuella misstag trots att vi gör en bra match. Våran 14 åriga yngling Samuel var bäst på planen och det är sådana som han som får en att fundera på att det är dags att lägga av. Hoppas han fortsätter att lira med oss i stället för sitt pojklag eller lämnar oss för en bättre klubb för han kan bli riktigt bra.

I helgen är det derby mot Alunda som ångar på i toppen av tabellen, som jag sagt tidigare så är det ju inte de lagen vi ska vinna mot men nu är det derby och vem vill inte vinna då. Jag har ju fått veta att jag ska få smaka den matchen så den vill jag inte missa ….:-) Hoppas även att tränaren plockar in de tunga killarna Bulan och Dagge för då tror jag vi vinna om vi har en bra dag.

Helgen var lugn förutom att jag jobbade i lördags och när jag kom hem var det kusligt tyst i huset eftersom barnen har varit hos mina föräldrar hela helgen. Självklart ringde dom i söndags för att fråga om dom kunde få stanna några dagar till. Stor tjejen går ju i den så kallade lill ettan (förskolan) och kan därför missa en eller två dagar utan problem så självklart fick dom vara kvar.

I går klockan 16:15 fick jag en impuls och ett stort sug efter att få se lite hockey och eftersom Brynäs mot AIK skulle spelas 19:00 i Gävle drog jag i lite trådar. Frågade chefen om jag kunde gå lite tidigare och 16:45 satt jag på hockeybussen mot Gävle med MR Lindgren vid min sida. Han och Lunkan var snälla och lät mig haka på i deras sällskap vilket visade sig bli en riktigt trevlig kväll.

Själva matchen var väl bland det sämsta jag sett men AIK vann på straffar, korven smakade bra och jag debuterade i Läkerol arena så jag är nöjd.

Nu måste jag tillbaka till jobbet!!

Hoppas hoppas hoppas få tid att skriva mer i kväll/Marcus

Kommentarer


Kommentera inlägget här: