mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Marcus Invitation

Kategori: Allmänt

Kan väl konstatera att gårdagens pokerturnering, Marcus Invitation blev lite av en succé, jag är riktigt nöjd med själva arrangemanget och lovar att det inte var sista gången jag kör den. Tänkte dra lite snabbt hur det hela såg ut.
Efter jobbet i fredags plockade jag upp Noddan, Tanskanen, Öhman och Mange O för att dra runt i Östhammar och plocka upp pokerbord. Sen åkte vi ut till lokalen där kocken redan var och förberedde och vi fixade i ordning alt inför lördagen, stort tack till grabbarna för hjälpen.

51 spelare dök upp klockan 12:00 och alla var taggade utom min dator som verkligen inte ville lira med det underbara pokerprogrammet Tanskanen hade plockat fram. Fick även hjälp av Jocke med att sköta allt under rebuy perioden och tro mig han hade fullt upp:-)
Ganska snabbt efter Rebuy perioden var det så dags för mig att busta, själv vet jag varför.... Att anordna en turnering tar mycket tid och att försöka hålla koll på allting och sen tagga ner för att kunna lira din bästa poker är ingen bra kombination. Självklart var jag inställd på detta eftersom det inte är första gången jag kör turren så mitt uttåg var ganska väntat. Har tänkt att till nästa gång jag ska köra den kommer jag fixa några smarta människor som sköter allt så jag själv kan vinna hela skiten.

Kocken hade fixat bra käk och massa god dricka så jag tror alla var nöjda så långt. Till slut var vi nere på åtta spelare och finalbord. Där var det mycket sjuka saker som sas och hände och det hela slutade med en deal när det var fyra spelere kvar. Dom delade upp prispengarna men för att få fram en segrare så spelade dom en ......omaha hand om det hela, ja fråga mig inte varför men vi fick till slut en segrare:

1a: Carro
2a: Öhman Partyjack
3a: Mange the trash talker
4a: Haijkel the smile
5a: Tight Jörgen
6a: Kenneth Nito Andersson
7a: Målarn
8a: Håkan

Säger ett stort grattis till vinnaren Carro som enligt rykten var nere på 150:- ett tag men vände hela skiten. Även Tight Jörgen var nere och nosade på dom siffrorna innan han vände och tog en hedrande femte plats. Målarn övertygade som vanligt och har fortfarande inte missat ett enda finalbord. Mange som snackade ut ca 70% av alla spelarna visade på finalbordet att han lätt kan snacka bort en timmes spel samtidigt som han dricker piggelin drinkar.

En lyckad kväll tycker jag och hoppas alla var nöjda med upplägget. Tog en del bilder med Manges kamera som jag hoppas komma över innom en snar framtid.

Nu är det bara att förbereda sig för en ny arbets vecka!
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: