mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Kickoff, sjukdom och lite annat!

Kategori: Allmänt

Helt sjukt vad dålig jag varit på att skriva senaste tiden men som jag alltid börjar mina inlägg med... tiden rusar just nu. Har verkligen haft fullt upp vilket ni kommer förstå när ni tagit er igenom dagens läsning.

Tror jag får börja med helgens konferens som var Dialects årliga sammankomst. Vi var ett starkt team från butiken som drog iväg till Örebro. Några drog tidigt på fredags morgonen medans vi butikssäljare åkte efter stängningen på fredagskvällen. Självklart skulle det intas några krukor på vägen och redan i Uppsala behövde vissa fylla på, Daniel ska alltid vara värst....



När vi kom fram så hade övriga kollegor både ätit och druckit för mycket så kvällen slutade ute på krogen vilket vi tyckte var en lysande idé just då men när vi klev upp klockan 08:00 på lördag morgon efter fyra timmars sömn hade jag lust att kväva den som tvingade med mig ut..... undra vem det va?!!

Hela lördagen var tung att ta sig igenom men trots det var det en riktigt givande dag med utbildning, föreläsningar och en leverantörsmässa. Klockan 17:00 bjöd chefen in alla på lite tid uppe på spat där jag slog mig ner framför tvn och njöt av AIK´s vinnst över södertälje. Självklart börjades det drickas krukor igen och dagens huvudvärk och trötthet var som bortblåst. Middag klockan 20:00 och sen var festen igång, 400-500 Dialectare var på plats och underhållningen som jag hade höga förväntningar på blev en stoooor besvikelse. Förra året fick jag hänga med Miss Li och hennes band men i år var det Sonja hallden eller vad hon hette och tro mig det var inte bra. 

Maten, drycken och sällskapet höll däremot hög kvalite och se så finklädda mina kollegor var:

 Alexander

 Daniel och Dialects skönaste lirare IT chefen Jocke

Molle, Birgitta, Peter och Anna

 Mr Risberg som höll högt tempo både fredag och lördag, undrar bara vart han var hela lördag förmiddag...:-)

Söndagen var en ren pina att ta sig igenom men jag lyckades och lämnade en rolig helg bakom mig där hänget uppe i Samsungs svit på lördagsnatten var det roligaste, jag och Risberg skrattade åt folk så vi höll på att dö.


Veckan som gått har kantats av mycket sjukdom i familjen och lite jobb för min del. Lill tjejen har en efterhängsen förkylning med en hosta som till och med gör ont i mig när hon drar av en salva och hög feber i flera dagar.  Så jag fick köra VAB måndag och tisdag och vissa stunder var det bra drag här hemma. Kunde inte låta bli att smygfilma henne när hon sjöng för sig själv i soffan med en gitarr i knät.

Får tyvärr inte in filmen här men ska jobba på saken så ni får höra hennes underbara sång.

Torsdag och fredag har jag tillbringat stor del på akademiska med min sambo, orkar inte dra hela storyn för tro mig det har varit en följetong men just nu ser allt bra ut så vi är både lättade och glada. 

I morgon är det fullt upp från morgon till kväll, jobb, match och 40 års fest hos chefen. Självklart hindrar det inte mig från att i natt klockan 01:00 se FOPPAS comeback i NHL efter tre års uppehåll. Jag kan ju inte annat än tro att han som vanligt gör succe vilket jag hoppas och unnar killen.
Själv ska jag som sagt lira match i morgon och vi möter serie tvåan efter en ganska turbulent vecka för laget. Mycket har hänt och efter ett långt möte i torsdags tror jag det flesta problemen är lösta. Som vanligt tror jag att vi ska kunna skrälla och vi har det senaste matcherna varit riktigt nära så i morgon smäller det.

Dags att slänga sig i soffan och börja ladda för den stora come backen i natt och jag lovar att försöka skriva snart igen. Tack till er som faktiskt skriver till mig att ni gillar min blogg, TACK!


Mackant 

Kommentarer

  • Andreas säger:

    "hela förmiddagen"!? Förtal! Jag missade bara första halvan av föreläsningen, jag kom till andra halvan! + att alla skiter i att håkan, molle OCH larsson rent utav drog ifrån en föreläsning innan den slutat på fredagen! Typiskt... här får man bara ta skit! ;)



    nice skrivet annars! ^^

    2011-02-12 | 18:58:37

Kommentera inlägget här: