mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Jag & Zlatan

Kategori: Allmänt

Ni har gråtit, skrikigt, tjatat efter nya inlägg och man kan tror att jag har hur mycket läsare som hellst men nu inser jag att ni som tjatat är typ mina enda läsare:-) Men självklart skriver jag igen så ni vet vad som händer nu när det börjar närma sig jul.

Mitt nya jobb går kanon och jag lär mig nya saker varje dag. Tjejen som lärde upp mig har varit sjukt bra och jag kan tänka mig att hon börjar ledsna på mitt tjat nu. Men jag kan lugnt säga att hon och en kille på en annan avdelning har hjälpt mig på ett mycket föredömligt sätt och jag får fundera ut hur jag ska kunna tacka dom för all hjälp.
Att kliva upp strax efte kl 06:00 är väl baksidan med det här jobbet och jag sliter fortfarande med att inte falla ner död på soffan efter att middagen intagits varje dag. Det som är lite lite jobbigt är att jag inte vet om min chef och kollegor är nöjda med mig. Sånt är ju alltid jobbigt i början och min chef är oerhört svår läst, tror faktiskt hon skulle vara en grym pokerspelare för där släpps inga tell's.

Har haft en del att göra här hemma också bland annat har mitt tv system inte varit våran bästa vän. Vi var utan tv i typ fyra dagar och efter felsökning kom vi fram till att min ca 20 meter långa kabel var av eller skadad så det var bara att fixa en ny. Nu fungerar allt men i morgon måste jag göra om allt då jag ska in med en till box.

Stor tjejen har flyttat.... så nu har hon sitt rum på nedervåningen. Ett stort steg för henne och hon har klarat det galant. Jag var ganska säker på att hon skulle vara rädd och komma upp till vårat rum i början men tydligen börjar hon bli stor för hon har sovit som en stock och hållt sig på sitt rum.

Innebandyn har gått bättre och bättre och jag är nu uppe på sex matcher. Senast mötte vi serieledarna och min känsla i kroppen var bra. Matchen innan mötte vi ett bottenlag som vi total krossa med 18-3 och jag gjorde hela 9 poäng så vi var riktigt på g.
Vi spelade även ut serieledarna Västerlövsta men tyvärr bara i två perioder. Inför sista perioden ledde vi med 1-4 och allt kändes tvär lugnt men Västerlövsta har inför säsongen fått fyra spelare från division 1 och tydligen blev dom sugna på att visa upp sig i sista perioden. Vi står emot bra men får se oss besegrade med 6-5 när slut signalen ljöd.
Som vanligt när vi får stryk måste jag såga domaren, för dagen hade vi två av det bästa i våran division och det förvånar mig att dom var så dåliga i sista perioden. Visst var dom lika dåliga åt båda hållen men det var vi som blev straffade hårdast av deras misstag. Först tar dom en horribel utvisning för hands där samtliga spelare tror att dom blåser frislag för oss men istället tar dom utvisning för hands som alltså var HELT felaktig.
Dom gör 2-4 och det blir darrigt ibland oss, då tar dom en extremt mesig utvisning för hemma laget och alla spelare skrattade och sa samma sak...kompensation. Tyvärr utnyttjade vi inte det utan lät istället dom göra 3-4 och så där fortsatte det och ni vet ju hur skiten sluta.

Jag som matchen innan gjort 9 poäng borde väl varit riktigt het och hängt en del men NEJ, jag fick kliva av poänglös och med ett betyg på en tvåa av 5 möjliga. Nya tag i helgen då vi bara måste vinna.

Jag har fått en ny kompis senaste tiden och ni kanske vet vem det är. Han heter Zlatan Ibrahimovic och är en ganska duktig fotbolls lirare. Nu kanske det är så att han inte känner mig lika bra men enligt mig är vi ruskigt tajta. Nu tänker ni, han snackar skit och vsist gör jag det men alltid när jag läser en bra bok eller lyssnar på en bra ljudbok får jag alltid känslan att jag blir enormt nära med alla karaktärer. Zlatans bok är inget undantag och jag tycker att den är riktigt bra. Jag har alltid varit ett stort fan av Zlatan och jag är väl en av det få som tycker att han är given även i landslaget och min motivering till det är att Zlatan är Zlatan.
Bara så ni vet så kommer han och John Guidetti lira på topp i EM för det har jag bestämt.

Just nu håller vi på och ska köpa ny bil vilket kanske är det sämsta och tråkigaste jag vet. Vid bilköp blir man lurad hur man än gör eller vart man än köper den och just det lackar jag ur på.  Jag skiter i vad den kostar och allt sånt bara man inte blir lurad. Hade säljaren sagt att den här bilen blir perfekt för dig men den kostar 10K (eller vad det kan vara ) mer här men jag slänger med det här och sen får du ju servicen här nära där du bor. Fine, jag köper det jag har själv varit säljare men när man kör med, det här är det enda jag kan göra och vi tjänar inge pengar på den här affären blir jag galen. Speciellt när jag vet eftersom jag känner andra på stället och andra bilsäljare så vet jag hur det fungerar. Nu måste jag ha en ny bil och säljaren jag har tror jag vet hur jag känner så jag hoppas jag inte blir allt för bort fintad.

Snart är det jul och barnen blir mer och mer trissade för varje dag. Stor tjejen säger att det kommer bli en riktig skit jul eftersom mormor jobbar till klockan nio, moster med familj ska fira i Norge och morbror med sambo ska vara på annat håll. Men jag tror hon börjar smälta det hela nu för nu är hon lika trissad som vanligt och tjatar om snö och skit. Själv är jag bara glad så länge vi slipper den vita massan.

Nej nu är det dags för sängen och som vanligt lovar jag att snart vara tillbaka.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: