mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Sommar 2011

Kategori: Allmänt

Yes kameran är hittad, inte helt oväntat var det min sambo som lagt den i ett "hemligt" fack i bilen..... ja nu är den i alla fall hittad och jag kan dela med mig av våran semester i lite härliga bilder.

Första veckan drog hela familjen till våran lilla favorit stad Linköping, där får vi låna Emriks lägenhet som ligger mitt i smeten. I mina ögon är det en av Sveriges bästa shopping städer och jag kan väl lugnt säga att jag shoppade sönder mig själv. Det mesta hittade jag i min absoluta favorit butik som är http://www.grasstyle.se/ som man kan tro att dom öppnat bara för min skull:-)

För barnens del var det turen till gamla Linköping och  leklandet som var det bästa och som grädde på moset ( varför säger man så?) kom familjen Edvardsson till staden och lekte med oss.



Jag och Danne sysslar med det vi kan bäst, observera Lina in action till höger.



Nora tar en kort paus



Meja i full fart

Efter en stund på leklandet dök även kusin Max upp med sin mamma och pappa till barnens stora glädje, ja min med.





Dagen efter leklandet var det så dags att dra till kolmården och med oss dit var hela familjen Edvardsson. Dagens stora mål var att ta en tur med den omtalade gondol banan över alla vilda djur vilket jag absolut inte såg fram emot. Höjd rädd som man är gick man direkt fram och frågade vilka höjder vi skulle röra oss på och jag godtog det den lilla lift killen sa. Tror inte han brydde sig speciellt mycket när jag sa att jag skulle stämma skiten ur han om något hände mig.



Tror Tuva också var lite rädd eller?

Orkar inte visa alla bilder som visar när vi klappar alla djuren men det vi klappade var elefanter, tigrar,lejon och lite andra coola djur. Men som vanligt tyckte jag att delfin showen var den bästa och jag tror barnen håller med mig lite.




Efter ett par dagar i Linköping och besöket på Kolmården drog vi vidare till Vimmerby där vi tillsammans med familjen Edvardsson och Adde och Johanna med familj hyrt samma hus som vi bodde i förra året. Planen var att få två dagar på Astrid Lindgrens värld och två dagar att bara ta det lugnt på. Måste även tala om att vi hade sjukt fint väder HELA semestern vilket så klart var ett stort plus.

Eftersom dom rustat ALV för 40 miljoner sen vi var där förra året var förväntningarna extra stora i år och speciellt på den omtalade rövar borgen. Visst hela showen var skit häftig men snälla, 40 miljoner.....



40 miljoners villan



Nora vid rövarnas matbord, lätt 100 000:- för det :-)



Ronjas säng, ser även den dyr ut....



Fetaste glassarna skulle vi självklart köpa


En tur med flotten

Efter två dagar på Astrid Lindgrens Värld var alla ganska trötta och Adde med familj drog vidare. Vi drog och bada....







Enda gången Danne såg nöjd ut på hela semestern :-)




Mycket bilder i dag och jag tror det får räcka för i dag. Två av fyra semesterveckor har jag nu bjudit på och ska försöka få ihop det andra två i morgon.

Det som återstår är allt från fotbolls skola, sommarbyn och massa matcher. Återkommer i morgon

Peace


Kommentarer


Kommentera inlägget här: