mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Onsdag = ingen bra dag

Kategori: Allmänt

Ja dagen i dag kan man kalla en riktig skit dag!! Som vanligt när jag vaknade av det hemska ljudet från min telefon så är jag helt slut. Fattar inte vad jag ska göra för att känna mig något annat än död när det är dags att kliva upp. Ligger och drar mig( läs somna om ) så länge att hela morgonen blir total stressig vilket självklart går ut över mina barn som får stressa skiten ur sig eftersom pappa fick besök av den där snooz igen.

Kommer som tur är i tid till skola och dagis och jag själv kan lugnt glida in på jobbet. Då får jag se att den fina 22" skärmen som jag fick på mitt skrivbord i går var utbytt mot en 17" skärm som såg sina bästa dagar strax inna dackefejden ägde rum. Känner hur mitt humör drastiskt svänger om och jag förvandlas till en bitter,arg och sur medarbetare som är redo att lämna in sin avskedsansökan på stört.
Men jag tar en kopp kaffe och börjar väl inse att hela världen kanske intebehöver rasar ihop på grund av en sunkig skärm just i dag.
Jobbar på och allt flyter helt ok tills jag får se att något av mina företag har gjort en jätte retur eller reklamation som drar ner hela min statistik vilket får all den glädje jag jobbat upp att rasa återigen..... Men jag sliter på och lyckas ta mig igenom hela min arbetsdag.

I går kväll drog jag över till en kompis och glodde på när Sverige körde över det lilla landet San marino med 6-0 i EM kvalet. Det som är värt att nämna om matchen var när den gamla aik backen Mellberg fick ett av sina vanliga psykfall och tok kapade en kille  vilket resulterade i ett röttkort, smart...nej men det har han aldrig varit. Som min kollega brukar säga - Ful får man vara men inte dum
Solklart röttkort? döm själva:


Annars så blev jag mest oroad över att jag tyckte mig se att Zlatan fallit tillbaka till den gamla Zlatan som jag inte tycker om att se i landslaget. Klagar på domaren, medspelare och går runt och är allmänt sur men jag kan vara helt fel ute vilket jag hoppas att jag är. Såg att han nu är tillbaka i Milano och tränar i sin nya klubb så jag hoppas att jag får se honom lira på lördag.

Två riktigt sköna klipp med den store Z som jag älskar att kolla på, kolla in dom:



Nästa klipp är det bästa, Z vet inte ens hur många barn hans mamma har fött....hahahaha



Annars har det inte hänt så mycket det sista dagarna, stor tjejen går på simskola varje dag i två veckor plus fotbolls träningarna. Blir lika imponerad varje träning över det vuxna som orkar lära barnen att alla inte behöver stå en centimeter i från bollen varje sekund av matchandet. I dag när tränaren blåste av mitt i spelet så räknade han högt och kom fram till att alla tio utespelarna stod innom 50 centimeter i från bollen. Jag bara älskar att stå och kolla på när dom i klunga jagar boll.

Nej nu ska jag ta och bädda ner mig rekord tidigt så kanske jag klarar av att inte falla för den där frestelsen snooz i morgon.

By

Kommentarer

  • Pär-Inge säger:

    Du är ju duktig - skrattade flera gånger :D

    2010-09-08 | 21:42:09

Kommentera inlägget här: