mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Höstlov!!!

Kategori: Allmänt

Ja ja ja jag vet att jag inte skrivit på över en vecka och snart har väl alla mina ursäkter använts men i stället för att skriva någon rutten ursäkt tänkte jag berätta vad som hänt senaste dagarna.

Renoveringen av köket har tagit sjukt mycket tid..... från min sambo men tro det eller ej vi är klara nu. I söndags drog vi till en butik vid namn Väddömöbler vilket visade sig vara det bästa vi kunnat gjort. Där hittade vi till slut köksmöbler som vi tror kommer passa fint i vårat kök. Självklart är det 4-6 veckors leveranstid så riktigt klara är vi ju inte förräns möblerna står på sin plats. Om ni någon gång letar möbler och inte har allt för långt att åka så kan jag starkt rekomendera Väddömöbler, super bra service, kunnig personal och trevligt bemötande.


Så här ser dom utvalda ut.

Den här veckan har barnen höstlov så jag passade på att plocka ut lite föräldrardagar för att kunna vara med barnen en hel vecka. Vi började veckan med att dra till Gimo för att bada. Stor tjejen har ju gått på simskola där hon lärt sig otroligt mycket som jag själv inte kunnat se med egna ögon så i dag var det upp till bevis. Hon sa själv att hon klarat märken vid 6 års ålder som man normalt tar i årskurs 4.
När vi kom dit slängde hon sig i den stora bassängen och visade upp allt hon kunde så nu är det alltså bara en kvar i familjen som är sämre än mig på att simma och hon är tre år..... Det coolaste att se var att hon lärt sig dyka från kanten och simma under vattnet.

I tisdags drog vi till Öregrund för att hänga i den absolut bästa lekplatsen i vår närhet. När vi kom dit var det helt tomt så vi började känna på den stora klätterbåten. Vi hinner precis klättra upp när vi ser ett tjugotal dagisungar vara på väg åt vårat håll i rask takt. På ca 20 sekunder hade dom invaderat hela lekplatsen så nu var det bara för mig att hålla mig undan. Tjejerna tyckte i alla fall att det var en lyckad utflykt så alla var nöjda.




I morgon ska vi dra in till Uppsala för att shoppa och uträtta lite andra ärenden, kanske inte min favorit sysselsättning men ibland så måste man helt enkelt.

Höll på att glömma helgen.... Då hade vi lill kusinen Max på besök i Sverige vilket alltid är uppskattat och självklart skulle tjejerna köra hela loppet som gäller när det är halloween.
Här är resultatet:
 Läskiga va?

Jag har även hunnit träna och lirat match sen jag skrev sist men när det gäller det så kommer mera information i slutet av veckan.

AIK har säkrat en plats i nästa års upplaga av allsvenskan och hockeylaget har dominerat de tre senaste matcherna så summan av mitt HÖSTLOV är Bättre kan man inte ha det:-)

Hörs snart...hoppas jag/ PEACE

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Apropå AIK; Molly kom in genom dörren i eftermiddags och säger hej. Det nästföljande hon säger är: Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig hata AIK! Bara så att du vet så är det sånt ungarna lär sig i skolan här i Våla ;-)

    2010-11-03 | 21:25:20
  • Mackant säger:

    Har alltid sagt att det är hårt att växa upp i "Våla" Nu vet du hur tufft jag haft det i livet.

    2010-11-03 | 22:53:25

Kommentera inlägget här: