mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Bra helg

Kategori: Allmänt

Då har man tryckt i sig ännu en lunch och slagit sig ner vid datorn. Julkaoset har fortfarande inte dragit i gång ordentligt och tro det eller ej men jag ser fram i mot att få stressa lite på jobbet.

Helgen har varit bra och hela familjen har haft fullt upp. För äldsta dottern har det varit riktigt bra, det började i fredags när en av hennes bästa kompisar skulle sova över hos oss. Dom körde hela rejset med pepparkaksbak, mys och film. Men det räckte inte så dom övertalade mamma att få sova en natt till vilket inte är något problem eftersom dom leker så bra tillsammans. Det första som händer på söndagsmorgonen är så klart att smida nya planer hur man ska övertala föräldrarna om att man bara måste hänga med varandra en dag till. Ja så dom hängde även hela söndagen med.

Lill tjejen har tagit sitt livs största steg i helgen, hon har slutat med napp!!!  Så i går kväll ca två timmar innan hon skulle gå och lägga sig började hon grina i förebyggande syfte. Sen tog det väl ett par timmar i sängen innan hon till slut somnade in men gissa om hon var stolt när hon vaknade i morse!! Hon skrek ner till mig i köket – Pappa jag har sovit hela natten utan napp och leendet på hennes läppar när jag kom upp var gigantiskt.

Själv gjorde jag debut för min ny/gamla klubb i lördags och man kan väl lugnt säga att det var ett fiasko. Tio minuter in i tredje perioden står det 3-3 och jag tycker vi har ganska bra koll på motståndarna sen snortade hela laget en lina var av något som inte var uppåttjack och matchen slutade 11-3. Kan ärligt talat inte säga vad som hände men överkörda blev vi. Tror vi har en ganska fet utskällning att vänta på tisdagens träning. Jag hoppas ju fortfarande att mina gamla vapendragare Owe och Backman ska ta sig tillbaka till laget och hjälpa oss i nöden.

Efter matchen drog jag på pokerturnering och jag var sjukt taggad eftersom det var ganska längesedan jag lirade live. Tycker väl själv att jag spelade ganska bra poker och tog mig ganska enkelt till finalbordet. Där var jag totalt kortkall förutom att jag lyfte essen två gånger utan att få betalt. Slutade till slut på sjunde plats när jag blev tvungen att ställa med A7 mot Noddans 2,3 och Knuttes 7,10, ja den kanske jag borde vunnit om inte Knutte floppat set och jag fick vackert lämna bordet. Tog i alla fall igen inköpet på cash bordet och var nöjd med kvällen när jag drog hem.

Nu back to work men vi hörs snart igen.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: